Czy to może być pamięć?

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 21 Jan 2002 - 09:24:47 MET

Problem jest następujący: Win2k Pro, 512MB ramu (2*128 + 1*256), moduły
128MB są produkcji Simensa, a 256MB to Kingston ValueRam. Czasami
pojawiają się komunikaty, o problemie czytania z pamięci, jednak nie
powodują one problemów w pracy komputera, jednak od czasu do czasu
następują gwałtowne i nieprzewidziane restarty (dokładnie tak jakby
przycisnąć reset na obudowie). Przy konfiguracji 2*128MB nie miałem tego
problemu, ale wówczas pracowałem jeszcze na Win98se. Przetestowałem
pamięć programem Docmem (ze strony www.simmtesters.com) i po 20
godzinach pełnego testu nie wykrył żadnych problemów.
        Czy takie resetowanie się komputera może być spowodowane przez pamięć,
ewentualnie przez inne parametry pracy poszczególnych modułów?

Pozdrawiam

Darek J.