Re: Jakie koszty

Autor: Marcin Bójko (bojko_at_poczta.gazeta.pl)
Data: Mon 21 Jan 2002 - 02:48:08 MET

> Nie wiem czy to wlasciwa grupa zeby zadawac takie pytania ale no trudno.
Czy
> podłaczenie sie do sieci lokalnej w przypadku gdzie nic nie mam (zadnego
> okablowania, karty sieciowej) za 300 zlotych to duzo?
Niedużo. Ja ostatnio budowałem sieć "nonprofit" wyszło 200 zł od osoby za
instalację. 300 to bezpieczna kwota by zapewnić stabilność finansową.

> A drugie pytanie:70 zlotych za dostep do internetu miesiecznie przez
> Pro-Foturo za zlacze 256 kb na 13 osób ?
Tanio. Bierz. My mamy na 5 osób po 80 zł i łącze 64 kbit. Jest nieźle, ale o
256 tylko pomarzyć... Pro Futuro liczy sobie 780 zł za takie łącze.
Doliczając VAT wychodzi 64,2 zł od osoby. Pozostałe 5,8 to minimum
przyzwoitości by zapewnić choć trochę luzu na naprawy uszkodzonych kabli,
zakup wytczek itp. Albo łącze za friko dla admina - bo mu się należy za
pracę którą wkłada.

Reasumując - nikt cię nie oszukuje, łącze jest naprawdę "po kosztach".

--
Pozdrawiam