Stara plyta i kosci RAM DIMM wieksze od 32MB

Autor: ZyTeK (zytek_at_abomb.one.pl)
Data: Sun 20 Jan 2002 - 19:13:17 MET

Mam dosyc stara plyte glowna w serwerze od sieci LAN. Sa na niej dwa gniazda
DIMM. Jak na razie jest w jednym slocie kosc 32MB. Chcialem rozszerzyc
pamiec dokladajac kosc 64MB ze swojego komputer. Ale cos to nie chce cykac
;] Jum mowi jaka jest sytuacja:

Kosc 32MB + kosc 64MB = BIOS po starcie pokazuje losowa ilosc RAMu, wieksza
od 32 MB np. 36MB albo cos kolo tego..linux sie nie uruchamia..

Sama kosc 64 MB = komp nie wstaje w ogole...

Sama, inna kosc 128 MB = BIOS podaje zawsze ilosc RAMu 32MB, system
wstawal..

Kosc 32MB + kosc 128MB = BIOS pokazuje 64MB, system tez wstaje...

No i teraz pytanie...jak zrobic aby wszystko dzialalo dobrze, najlepiej na
kosciach 32+64MB albo ew. na samej 64MB...

Ktos mi cos mowil, ze mozna w BIOSie ustawiac jakies adresowanie pamieci,
czy cos takiego... (BIOS Award...) ale nie za bardzo wiem jak to zrobic i w
ogole o jakie opcje chodzi....

Moze jakies porady ? :)

Jak by co, to jest plyta od prockow Pentium, Cyrix itd. ma 2 banki DIMM i 4
SIMM..na innej plycie od pentiumow kosc 64MB dzialala w ten sposob, ze tez
po starcie bylo losowa ilosc RAMu wykryta ;]

--
ZyTeK
zytek_at_abomb.one.pl