Re: Samsung SyncMaster SM 955DF

Autor: Jarosław Stępień (jarek_stepien_at_yahoo.de)
Data: Sun 20 Jan 2002 - 13:22:31 MET

Użytkownik "Pavlos" <pavlos_at_katowice.home.pl> napisał w wiadomości

> Czy warto kupic w/w monitor? Cena 1480 zł. Chce 19" ale nie stać mnie
na
> 957DF ani 959DF.

Za te cene kup dobra 17-stke.

> Poradźcie mi czy jest dobry, tzn. chce 19'', a podobno monitory Samsunga
sa
> dobre.

Kazdy monitor musisz zobaczyc i ocenic sam - przed zakupem.

> Czy przy zalecanej rozdzielczości 1280x1024 odswiezanie 75Hz jest
> wystarczające (przy 1024x768/85Hz)?

955DF ma przy 1280x1024 79Hz
Dla mnie to za malo. Ale to jest subiektywne odczucie. Juz w 1024x768
wszystko ponizej 85Hz dla mnie meczy oczy. Ty mozesz postrzegac
to inaczej. Ale generalnie im wiecej tym lepiej.

> Max. rozdzielczosc 1600x1200/68Hz

To znacznie ponizej kazdej rozsadnej granicy. Z drugiej strony
przy 19 calach nie bedziesz wykorzystywal tej rozdzielczosci.

Dla mnie optymalnie byloby na tym monitorze 1024x768 przy
min. 85 Hz. Evt. 1152x864 przy 93 Hz.

> Może jakas inna 19 za 1500 zl?

Moze jednak dobra 17-stka?

> Dodam tylko, ze to monitor do domu, nie do zadnych programow CAD itp., ale
> do filmow, gier...

Jesli tak, nie jest zly. Pod warunkiem, ze nie puscisz go na 1280x1024.
Akceptowalne odswiezanie przy tej rozdzielczosci ma juz 957P (nie jest
idealnie plaski), 957 DF, 957 FS (przy wszystkich 89 Hz max),
no i oczywiscie 950p+, 959 NF.

Pozdrawiam
Jarek Stepien