SBLive + HPT370 - problem z dzwiekiem

Autor: Lukasz (szybol_at_poczta.fm)
Data: Fri 18 Jan 2002 - 18:00:25 MET

Moja konfiguracja:

- Creative SB Live! Value
- Abit KT7Raid z kontrolerem Highpoint HPT370 (BIOS najnowszy)
- WindowsXP

Problem polega na tym, ze podczas odtwarzania plikow dzwiekowych (np. w
Winampie) i jednoczesnym odczycie z dysku, podlaczonym do kontrolera HPT
nastepuja przerwy w dzwieku. Problem znika, gdy dysk podlaczy sie do
zwyklego kontrolera IDE na plycie. Dodam, ze przelozenie dzwiekowki do
innego PCI nie pomaga. Wydaje mi sie, ze problem tkwi w przerwaniach, jakie
WindowsXP przydziela urzadzeniom. Okazuje sie bowiem, ze zarowno SB i HPT370
sa na tym samym przerwaniu (w Win98 tak nie bylo, wiec dzwiek byl OK).
Zmiany w ustawieniach BIOS'u pozwalaja coprawda zmienic rozklad przerwan dla
roznych urzadzen, ale zawsze te dwa powyzsze urzadzenia sa na tym samym
przerwaniu. Nie wiem, jak zmienic przerwania w samym Windowsie (w menedzerze
odpowiednia ikonka jest nieaktywna). Co o tym sadza szanowni grupowicze?
Wiem, ze problem jest znany, dlatego mysle, ze jakies sugestie sie znajda.
Za podpowiedzi z gory dziekuje

| szybol_at_poczta.fm |