Re: Jaka gazeta ??? -- ,,troszeczkę" OT. :)

Autor: Leszek Ciszewski (prosze_at_czytac.fontem.lucida.console)
Data: Fri 18 Jan 2002 - 04:48:41 MET

"Marcin Szumilas" <mszumi_at_kki.net.pl>

> Użytkownik "Leszek Ciszewski" <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>

> Czyli w PCKurierze? Bo nie rozumiem.
Tak.
Brawa za wytrwałość. :)
Jakoś nie chciało mi
się tym razem udowadniać
tego, do czego nie miałem przekonania.

> E, to nazwa własna, nie neologizm.
Nie. Raczej nie. :)
Jeśli natomiast jest to nazwa własna,

A. to ,,trochę" dziwna. :)
Uzasadnienie:
0. PCkurier -- dwie wielkie litery;
1. a) kurier -- to słowo polskie,
   b) PC -- skrót/skrótowiec niepolski.
Mieszanie w jednym zdaniu (pomijam
zdania wtrącone, cytowania itp.
szczególne przypadki) różnych
języków nie jest raczej dozwolone/wskazane. :)
Tym bardziej mieszanie różnych
języków w jednym słowie. :)

B. to się chyba nie odmienia. :)

Oczywiście każdy rzeczownik można
podciągać pod ,,nazwę własną". :)
Poza tą gazetą chyba nigdzie słowo
PCkurier nie jest używane (czyli
poza nazwą tej gazety) więc raczej
należy to traktować jako neologizm. :)
Ew. jakiś inny, dziwny, twór. :)
Moim zdaniem ,,wyprodukowali" go
autorzy tego czasopisma. :)

Może warto głos oddać specjalistom... :)
(językoznawcom)

> Nie ma autorskich zasad odmian -- IMO
> prowadziłoby to do nadużyć. :))
Autor ma pełne prawa do swego dzieła. :)
(może wyjątek stanowią szczególne słowa,
powstałe -- na przykład -- ze słów zwyczajowo
uznawanych za obraźliwe: trudno chyba
byłoby wprowadzić do normalnego,
jawnego, obiegu słowo typu
DupaJasia/DupaNazwisko_powszechnie_szanowanej_osoby.
(albo gorszego)

Podobnie [ma pełne prawa] właściciel
nazwiska do tegoż nazwiska. :)

(niby nie wówczas, gdy odmiana jest aż nadto
wyraźnie jednoznaczna, jak w moim przypadku,
ale myślę, że gdybym się uparł, to swoje
zdanie/stanowisko bym uratował :) )

> Pozdrawiam,
Re. :)
> MS