Zwiększanie mocy lasera w CD-ROM'ie

Autor: Kamil (kamyl_at_spam_precz.visual.pl)
Data: Thu 17 Jan 2002 - 23:23:11 MET

Cześć!

Mam problem z dwoma napędami CD. Otóż nie radzą one sobie zbyt dobrze z
odczytem płytek.. Jako, że są to napędy dość szybkie (40x i 36x) to szkoda
jest mi je wyrzucać na śmietnik.. Próbowałem je ratować poprzez czyszczenie
soczewki lasera za pomocą wacika + spirytusu. Pomogło to trochę, jednakże
nie załatwiło to problemu. Wiem, że istnieje sposób na zwiększenie
(podkręcenie) mocy lasera odczytującego ścieżki płyty, jednakże nie wiem jak
się za to zabrać. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na czym takie "podkręcanie"
lasera polega ? Czy jest to robione programowo czy może sprzętowo i czy
działa to ze wszystkimi czytnikami CD. Próbowałem znaleźć odpowiedź na
powyższe pytanie w archiwum grupy, jednakże bez skutku. Mam nadzieję, że
pytanie zadałem we właściwym miejscu.

Pozdrawiam
Kamil