Czy płyta może uszkodzić dysk?

Autor: krys (krys__at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 15 Jan 2002 - 19:29:01 MET

Miałem następujący problem. Komputer płytą AOpen AX59Pro miał problemy ze
startem WIN98. Okazało się, że uszkodził się dysk (7GB).
Przy próbie partycjonowania i formatowania nowego dysku, Samsung 30GB,
zaczęły się znów kłopoty związane z błedami zapisu na dysku. Po wielu
próbach uruchomienia go i przełożeniu do innego komputera postanowiłem
oddać go do serwisu. Po tygodniu otrzymałem nowy dysk. Stwierdzono, że
tamten miał wadę fabryczną. No i teraz nie wiem co robić. Co będzie jeśli
po włożeniu dysku znów będą te same problemy?
Pytam więc:
- czy uszkodzenia dysku mogą być spowodowane złym działaniem płyty głównej,
  albo zasilacza?
- czyżby to mogła być wina przestarzałej płyty? (bios niby rozpoznaje dysk,
  ale może nie do końca poprawnie)
Proszę o pomoc.

--
 krys