Re: Który z dysków jest cichy jeśli chodzi o pracę

Autor: Piotr Wrona (wrona_at_gd.onet.pl)
Data: Mon 14 Jan 2002 - 12:14:31 MET

On Thu, 10 Jan 2002 13:49:25 +0100, "Roy" <roy_gdansk_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>"..Aldi.." <konto111_at_poczta.onet.pl> wrote in message
>:)))

Zaznacz no tylko ze nie wszystkie DTLA, a jedynie niektore modele i to
pochodzace z Romunii (Assembled in Romania)
Poza ta jedna ewidentna wpadka wszystkie inne IBM (zazwyczaj z
Singapuru) sa naprawde niezawodne.

IMNSHO najbardziej zawodne sa jednak dyski Seagate (choc sam mam teraz
B IV) tych posypalo mi sie kilkanascie sztuk w zasadzie ok 15-20 %
(fakt, ze po relatywnie dlugim czasie pracy), potem WD (duzy udzial
awarii wsrod wszystkich sprzedanych). Najmniej zawodne zas to Quantum
(ale tych mialem tylko kilka), Fujitsu (1 padl, mialem juz sporo
wiecej) IBM (wszystkie Ok tylko ta trefna seria...z ktora ja nie
mialem do czynienia pomny ostrzezen) no i Maxtor - z ok 150 sztuk
ledwie 3-4 awarie. Ja ze wzgledu na najlepsza wydajnosc skakalem
miedzy Quantumem, IBM i teraz Barracuda 4. Gdyby nie nieco glosniejsza
praca to bym mial IBM ICL40 - wydaje sie byc nieco szybszy (ale B4 i
tak jest swietna).
Sprawa wyboru dysku jest zreszta dosc skomplikowana - co raz to ktorys
producent przejmuje paleczke. Ale IMO w kategorii 7200 do niedawna
liderem byl bez 2 zdan IBM (oczywiscie mowa tylko o IDE) i wlasciwei
konkurencje moga dlan tworzyc Barracuda czy Fujitsu (powstaje pytanie
czy nie zarzuca produkcji 7200- 3,5") Po polaczeniu Quantum z
Maxtorem, powstal spory zament i trzeba zwracac baczna uwage na
poszczegone modele - wsrod jednych i drugich bowiem byly i sa modele
bardzo udane (szczegolnie 5400), ale i wrecz zenujace.

Jesli chodzi zas o pytanie, ktory cichy. Najcichszy z 7200 jest
Seagate Barracuda 4, zas z 5400 Maxtor (a wlasciwie Quantum) 40 GB
tylko zapomnialem oznaczenia. Przedtem najcichsze byly Fujitsu
"olejowe", jednak u nich slychac bylo troche prace glowic, w tym
Maxtorze prawie nic.
Zadaj sobie tylko 1 pytanie. W zasadzie wiekszosc najnowszych dyskow
jest w tej chwili wyciszona do poziomu wystarczajacego - ciszej nie
potrzeba bo i tak slychac ryk wentylatora CPU [i] GPU albo szum CDROM
48 x i - po ch.. wie czemu - wiecej x) :-)

Pozdrawiam

***** Piotr Wrona *****
e-mail: wrona_at_gd.onet.pl
ICQ: 13508995