Re: AMD vs Intel rynek CPU

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Sun 13 Jan 2002 - 12:44:58 MET

Wojciech Giersz <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote in
pl:

> Oczywiscie piszesz o rynku komputerow domowych? W sumie niezle to
> obrazuje specyfike naszego "przemyslu komputerowego", czyli roznice w
> popycie na garazowe skladaki (oczywiscie nie mam nic do skladakow) a
> komputery "markowe". No bo badzmy szczerzy -- najwieksi producenci
> komputerow zbytnia miloscia do AMD nie palaja, z roznych dziwnych
> powodow, zas np. na rynku serwerow AMD w ogole nie istnieje. Ale
> procenty daja do myslenia, nie da sie ukryc.

Mowie o ilosci sprzedanych CPU w Polsce w ogole tzn zarowno w skladakach
jak i komputerach markowych, serwerach itp.
Nie pamietam gdzie widzialem dane na temat udzialu AMD w rynku serwerow w
Polsce ale w ciagu tego polroku ta ilosc takze ruszyla z 5-7% w latach
ubieglych. Jezeli to znajde to przedstawie oczywiscie.
Compaq w Polsce czyli ten wielki producent "markowych" kompow jest na
granicy oplacalnosci, wlasnie jeden z szefow poszedl na zielona trawke.
Zobaczymy co to oznacza, moze tylo compaq bedzie zmienial polityke w Polsce
ale w to watpie. Compaq praktycznie nie istnieje na rynku domowych pecetow.
Kto kupuje u compaqa? Banki, duze firmy ktorym na za tydzien jest potrzebne
1000 pecetow i zaden Roman z Zdenkiem im tego za Chiny ludowe nie zloza. Po
za tym duzym firma zalezy na serwisie, jak padnie 10 kompow to compaq
zalatwi sprawe w 24h a jakis tam skladacz nie zdola tego zrobic.

--
Best regards
 	The EaGle