Podczas inicjalizacji urzadzenia IOS: Blad... itd.

Autor: Damian Sz (damian_at_wp.pl)
Data: Sat 12 Jan 2002 - 19:05:12 MET

witam.
mam powazny problem i bardzo prosze o niezwloczna pomoc.
otoz jest sobie laptop, a na nim zainstalowany win95. pewnego dnia w
trakcie uruchamiania sie owego systemu pojawil sie komunikat. cutyje:
"Podczas inicjalizacji urzadzenia IOS:
Blad ochrony systemu Windows. Nalezy ponownie uruchomic komputer".

Oczywiscie - jak latwo sie domyslec - ponowne odpalenie komputera nic
nie daje. caly czas jest to samo. kiedys mialem podobny problem na
zwyklym kompie stacjonarnym, rowniez z win95. ale wtedy po prostu
sformatowalem twardziela, zaistalowalem system i po klopocie. natomiast
w przypadku laptopa formatowanie nie wchodzi w gre! mam na nim baardzo
wazne dane oraz instalke win95. zeby bylo trudniej to nie ma w tym
laptopie cd-rom'u, a stacja dyskietek nie dziala :(
probowalem wiec zainstalowac system bez formatowania, ale to tez nic nie
daje. bo albo pojawia sie ten sam komunikat (juz po bezproblemowej
instalacji), albo w czasie instalacji pojawia sie takie cos: "Podstawowy
blad Instalatora. Blad SU99405. Blad przetwarzania Updatelnis=.
(0x195)". Nic mi to nie mowi :(

To nie koniec historii. Raz udalo sie uruchomic system w trybie
awaryjnym. wiec odpalilem spod niego instalke win95. w trakcie
instalowania wyskoczyl niebieski ekran z komunikatem w stylu "Blad
zapisu na dysk C:". zresetowalem laptopa. nastepnie system zaczal
wypluwac informacje, iz brakuje ilus tam plikow (z rozszezeniami .vxd),
po czym pojawil sie komunikat - cytuje:
"Nieprawidlowe wywolanie dynamicznego lacza VxD do urzadzenia 17 [badz 3
- dop. ja], usluga A [badz B - dop. ja]. Konfiguracja systemu Windows
jest nieprawidlowa. Uruchom ponownie Instalatora Windows, aby usunac ten
problem".

Prosze o jeszcze kilka linijek cierpliwosci :)

Aha. Uruchamiam instalke z opcja /is, czyli bez scandiska, poniewaz gdy
ow program skanuje powierzchnie twardziela znajduje "... blad danych
podczas odczytu wpisu w FAT dla klastra 4294901760. Blad ten
uniemozliwia naprawe tego dysku przez program Scandisk" i przerywa
instalacje.
Co jeszcze... aha. Czasami uruchamianie systemu zatrzymuje sie na
poziomie sprawdzania himem.sys: "Blad w HIMEM.SYS wykryto niepewny
obszar pamieci w XMS; adres 00C003DA [za kazdym razem ta liczba sie
rozni - dop. ja]. XMS nie zostal zainstalowany".

Winien Wam jestem jeszcze poinformowania o jednym - za pewne dosyc
istotnym - fakcie. mianowice, jakis miesiac temu - na tego laptopa spadl
kilkukilogramowy akumulator. centralnie kantem trafil w mijesce, gdzie
znajduje sie pamiec RAM, a pod nia dysk twardy. wiec pewnie pamiec jest
uszkodzona, co potwierdza czasami (nieregularnie) BIOS, zgalszajac
komunikat... ale niestety nie pamietam tresci. w kazdym razie chodzi
wlasnie o pamiec. nominalnie ma ona miec 12mb, natomiast test pamieci
pokazuje - w zaleznosci od niewiadomo czego - raz 11 a raz 15 mb.

To tyle. Teraz bardzo prosze o jakas pomoc. musze uruchomic win95,
zainstalowac. cokolwiek. tak, zeby chodzilo. powtarzam - formatowanie
twardego nie wchodzi w gre!

Pozdrawiam,
Damian

PS. jeszcze jedno - myslalem o tym, aby utworzyc druga partycje, tam
przerzucic dane, sformatowac i po klopicie. niestety na tym twardzielu
(540 mb) nie da rady utworzyc drugiej partycji (probowalem fdisk'iem).

--
> Do not go quietly unto your grave <
      Mark Sandman (1952-1999)