Re: Przystawka do slajdow!!!

Autor: slawek_xl_at_poczta.onet.pl
Data: Sat 12 Jan 2002 - 02:24:46 MET

> Jak w temacie - jak zrobic takie cos, slyszalem (chyba nawet na tej grupie)
> ze jest jakas strona na ktorej jest to dokladnie opisane, a moze komus juz
> udalo sie troche pokombinowac i zaoszczedzic w ten spsob 250 zl?
> Z gory dziekuje za wszystkie propozycje.

W necie lub wjakimś czasopiśmie komputerowym było coś na kształt chyba ściętej
piramidy z tektury wyklejone wewnątrz materiałem odblaskowym. Idea polegała na
oświetleniu slajdu od góry światłem lampy skanera przechodzącym bokami i
odbitym od tej piramidki.
Niestety nie pamiętam dokładnego opisu ani źródła, gdyż miałem już skaner z
przystawką i potraktowałem to jako ciekawostkę.
Pewnie efekty takiego skanowania nie są zadawalające. Zresztą z przystawek
firmowych mimo że mają własne źródło świakła też za wiele się nie uzyska.
Podstawowym ograniczeniem jest tu zbyt mała rozdzielczość w stosunku do duzej
rozdzielczości małego obrazka.
Urządzenia profesjonalne mają dużo większą rozdzielczość.

Cóż trop słaby ale może innym się coś przypomni?

pozdrawiam

Sławek