Re: Co lepiej? P3-800EB czy Cel800@1064

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Fri 11 Jan 2002 - 18:44:21 MET

Użytkownik Henry(k) <henrico_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a1jbdi$lmo$1_at_news.tpi.pl...
> Obydwa procki wtedy idą na FSB=133MHz.
> Płyta Abit BE6-2, 320MB RAM.
>
> Komp do grania jak i do pracy (Photoshop, CAD)

Bierz Celka i się nie zastanawiaj (może nawet 850_at_1133
ew. dasz napięcie 1.8V)

Na fsb133 @1066 we wszystkim będzie szybszy (na 100% się podkręci
nawet nie będziesz musiał ruszać domyślnego napięcia 1.75)
Nikt mnie nie przekona że 128KB cache'u więcej w P3 da dopałkę
rzędu 33% i przegodzi C1066 ...

Wprawdzie z testów P4 Northwood'a wynika że dodatkowe 256KB cache'u
dało mu dopałkę o 61% w 3dstudio przy bardzo dużej liczbie wielokątów
ale to jest zupełnie inna architektura z małym cache L1.

FSB to inna sprawa, pomiędzy Celkami fsb100 a Pentium3 fsb133
jest b.duża różnica szybkości na korzyść P3.
W ogóle P3/C dusi magistrala, gdyby miały fsb-ddr jak Duron/Athlon
to kto wie czy by nie były szybsze od procków AMD.

PeJot