Re: PPGA i FCPGA - pytanie troszke lamerskie

Autor: Roger (roger7_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 11 Jan 2002 - 11:55:28 MET

> No a jak wsadzę procesor o częstotliwości pracy większej od max co potrafi
> płyta to co ?

To powinien ruszyc, jesli tylko plyta obsluguje ten typ procesora.
Producenci plyty nie przewidza przeciez wszystkich mozliwych procesorow
przy produkcji plyty jakie wyjda w przyszlosci

> To po co na płycie mam jumpery do ustawiania częstotliwości ?

Czestotliwosc FSB (magistrali) mozna wymusic taka na jaka pozwala plyta (np.
66/100/133 MHz)
i jaka przyjmie procesor (i inne podzespoly rzecz jasna).
Natomiast mnoznik jest blokowany w prosorach intela i jego ustawianie to
taki relikt z przeszlosci.

Poza tym moga sie przeciez pojawic procesory innych firm, pasujace do takiej
plyty,
ktore moga wymagac ustawiania mnozika :)

--
Roger