Re: głupie pytanie

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl.__!__)
Data: Fri 11 Jan 2002 - 03:38:02 MET

Elwis wrote:

> dowiedziałem się ostatnio, że chyba Adax
> produkował kiedyś komputery z procesorem
> Pentium 1 nie montując w nich wiatraka do
> procesora, tylko sam radiator...

Bo w wielu przypadkach te wiatraki były dla spokoju sumienia :-), w wielu
innych dla zapobieżenia skrócenia żywotności procka z 15 do 10 lat :-)

Kumplowi K5-90 chodziło bez radiatora bo mu się zaczep złamał i radiator
z wiatrakiem leżał obok.

P166MMX_at_208 u mnie było stabilne pod radiatorem o wysoich podówczas
żebrach - ~0.5cm. Gorące było to, owszem, ale gdyby puścić @166,2.3V
(chodził bez problemów) to bym się jego zdrowiem nie przejmował.

Wczesne PII były montowane z gigantycznymi radiatorami, które miały być
ponoć chłodzone dzięki wiatrakom w zasilaczu (był to okres ochów i achów
na temat przełomowej technologii ATX :-) )

iCII566 (@1.5V, ale nie ma problemów @1.3V) z radiatorkiem orb-owatym
Spire miewał w porywach coś ze 60C (full load 15minut) czyli też
bezpiecznie. Ino że ja go nie kupowałem po to żeby chodził @566 :-)

Widziałem też dual R10000 192MHz (SGI Origin 200) na samych radiatorach
... ino że tam w puszce było coś ze trzy duże śmigła ciągnące powietrze
przez całą długość, a w gorętszych miejscach były jeszcze blaszane
deflektory coby gaz intensywniej omiatał co trzeba :-) Nie było to ciche
rozwiązanie.

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak