Re: dziwne piski z dysku dwardego IMB DTLA 30 0715

Autor: enter (marek58_at_inetia.pl)
Data: Wed 09 Jan 2002 - 10:06:23 MET

Witam
Ja używam płyt z hpt właściwie od momentu pojawienia się ich na rynku.
Najpierw miałem abita be6 z hpt 366 i dysk ibm djna (13,5 GB) 7200, bios hpt
był w wersji 1.25. Całość miałem około roku sprawowało się to dobrze i
większych problemów nie było, co prawda początkowo dysk zaczął mi popiskiwać
i trochę się grzać ale gdy dodałem dodatkowy wentylator dla hd to wszystko
wróciło do normy. Gdy pokazał się nowy bios dla hpt zrobiłem upgrade i
trochę - kilka % poprawił się transfer. Teraz mam abita sa6r z raidem - hpt
370 na nim szybkoobrotowego ibm-a 40 GB i stary 13,5 GB, problemów żadnych.
Na koniec dodam tylko, że zawsze dodaję wentylatorki dla HD, obojętnie czy
dyski się gsreją czy nie. Nie kupuję jakichś ekstra tylko zwykłe, takie
jakie montuje się na celerona. Trzeba je tylko jakoś umocować tak aby był
możliwy nawiew powietrza bezpośrednio na elektronikę HD. Prowadzę niewielką
firmę handlującą zestawami dlatego dla świętego spokoju robię tak zawsze i
przyznam się, że od tego czasu skończyły się moje problemy z padającymi HD,
a wydatek raczej niewielki :)
Marek