Re: Matrox G400, G450, G550 - jakie różnce?

Autor: szafran (pavior_at_kki.net.pl)
Data: Wed 09 Jan 2002 - 01:07:17 MET

Macior wrote:

> Pytanie jak tematu - czy ktoś mógłby pokrótce wyjaśnić, jakie są różnice
> między tymi trzema kartami: Matrox G400, G450 i G550?

Piszę z pamięci, więc ostrożnie.
G400 były taktowane różnymi pamięciami, różniły się iloscią montowanej
pamięci i były produkowane w wersji z jedną i dwoma głowicami. Najlepsza
i najdroższa była wersja G-400 MAX.
Nie zauważyłem różnic w uzytkowaniu G400 i G450. Produkowane w wersjach
z różnymi RAMami (z SDRAMem i z czymś jeszcze).
W G550 dodano sprzętowe wspomaganie całkowicie nieprzydatnych bajerów
internetowych, typu "gadające głowy".
Tak więc różnice między dobrą G400, G450 i G550 są AFAIK w zasadzie
żadne.

Ogólnie: bardzo wydajna i doskonała jakościowo karto do zastosowań DTP i
grafiki 2D. W środowisku grafików prepress i innych składaczy jest w
zasadzie standartem - zasłużenie. W przypadku monitora 19" i większego
niezrównana jakość (porównywać można jedynie z lepszymi ELSAmi -
znacznie droższymi).
Do gier - może być, raczej DX (GL można sobie darować). Wydajność jakoś
tak w okolicach dobrej Rivy II. To nie jest karta do gier, ale w Quake
]|[ spokojnie można pograć na P2 350.

Aha. Jeśli chciałbyś kupić - bierz wersję BOX (są wszystkie potrzebne
kabelki, przejściówka do TV i oprogramowanie - m.in. do odtwarzania
DVD). Te gadgety możne też dokupić oddzielnie, jakby co.

pozdro
szafran

--
|||||||||| Eat right. Stay fit. Die anyway. |||||
||||| szafran >>>> mailto:pavior_at_kki.net.pl |||||