Re: Zasilacz AT

Autor: Avalon_at_am
Data: Tue 08 Jan 2002 - 16:59:59 MET

On 7 Jan 2002 17:29:30 +0100, <haligaa_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Kupiłem zasilacz AT, niestety bez "włącznika". Z obudowy zasilacza wychodzi
>gruby, czarny kabel, z którego wychodzą cztery mniejsze, o izolowanych
>końcówkach w kolorach(kable):czarny, biały, brązowy i niebieski. Bardzo proszę
>o pomoc: jak mam podłączyć np. przełącznik, aby móc korzystać z tego
>zasilacza???

Masz zwykly dwubiegunowy, dwupozycyjny ( DPDT) wylacznik.
Bialy przewod - faza z sieci (#1,2 lub [1] na wylaczniku) -> laczy z
niebieskim (# 3 lub [1a] - zalezy jaki wylacznik)
---------
Czarny przewod - "zerowy" z sieci (#4,5 lub [2] na wyl) -> laczy z
brazowym (#6 lub [2a].

P.s. Dla niektorych ludzi polaryzacja przewodownie nie ma zasadniczego
znaczenia. Chocby ze wzgledow bezpieczenstwa nalezy zachowac ciaglosc
polaryzacji przew. i nie zmieniac ich na wylaczniku.
I jeszcze jedno: Przy probie moze sie okazac ze zasilacz nie pracuje
bez obciazena - tak wiekszosc ich jest zbudowana ze wymagaja
obciazeniana.
Avalon