Re: windows ME

Autor: Michał (x86_at_o2.pl)
Data: Tue 08 Jan 2002 - 16:29:31 MET

Użytkownik "Marian Guc" <mguc_at_poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
| A o klastrach Waść słyszał? Przecież rozmiar pliku <> ilości miejsca
| zajmowanego
| na dysku. W przypadku partycji 17GB jednostka alokacji (klaster) będzie
| zajmował
| 16kB (chyba, a może i 32kB). Jeżeli nagrasz plik 100bajtów to i tak
| zajmie Ci 16kB.
| I stšd różnica :)

---
pracujecie w DOSie czy jak ?!
U mnie partycja FAT32 o pojemnosci 15,5 GB posiada 4 KB klastry.
Rozmiar danych na tej partycji to 12,3 GB rzeczywiste zajmowane i podawane
przez windowsa miejsce na dysku to12,5 GB przy rozmiarze klastra własnie 4
KB. Całkowita ilosc plikow na partycji to prawie 45000 wiec po przeliczeniu
iloczynu plikow i rozmiaru klastra i podzieleniu przez 1024 (bo tyle KB ma 1
MB) wychodzi iz stratne miejsce na dysku to 175 MB na 15,5 GB.
Przy klastrach 32 kb i identycznych parametrach jak u mnie straty na dysku
to 1,4 GB.
Piotr Nitecki podaje ze ma dysk 17 GB wiec niewiele wiekszy i nie jest
mozliwoscia aby  system alokacji "zjadł" 6 GB bo nie sadze iz ma dziesiatki
tysiecy plikow o razmiarach 1 KB lub bajtow !!!