Re: Do użytkowników CTX 'ów.

Autor: HARY (Hary_at_address.is.invalid)
Data: Tue 08 Jan 2002 - 04:35:05 MET

Tomasz Gąsior <tgasior_at_student.uci.agh.edu.pl> wrote:
> Kupiłem niedawno monitor CTX PR711FL (Futura II) i po trzech dniach
> szczesliwego użytkowania monitor zrobił dość głośno pstryk i zniknął obraz,
> po czym po 2 sekundach obraz spokojnie powrócił -wyglądało to tak jakby
> przeszedł w stan uśpienia, ale nie zmienił koloru świecenia diody i
> pstryknięcie było trochę głośniejsze.

Wygląda to na przepięcie rozładowane przez iskiernik. Czasem monitor
tylko potrzaskuje bez efektów wizualnych, czasem wysokie napięcie
przysiada na tyle, że następuje chwilowa zmiana rozmiarów obrazu, a w
Twoim przypadku było na tyle silne, że obraz zanikł całkowicie.

Niektóre egzemplarze mają takie objawy (w przeciwieństwie do innych
odpowiadających uważam, że nie są to skutki zmian napięcia sieciowego);
ja bym go niósł do serwisu, ale obawiam się, że takie rzeczy trudno
udowodnić (i niemniej trudno zlokalizować przyczynę przy naprawie).

  HARY