Re: pytanie o dysk EIDE możliwie bezawaryjny i szybki

Autor: Jakub Jewuła (biuro_at_skanowanie.com.pl)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 19:49:50 MET

> To się kłóci z ideą RAID 0 :) Podaruj sobie RAID w takim razie.

Hmm

> To może jakiś Atlas/Cheetach 10000 rpm? Wtedy czas dostępu masz
> zabójczo niski.

Od czasu do czasu zastanawiam sie nad SCSI.
Mam niezly kontroler, moze by kupic dysk?
Powstrzymuja mnie dwie rzeczy - cena i brak doswiadczenia -
nigdy nie mialem dysku SCSI i nie wiem co to tak naprawde jest warte...

> Ewentualnie kilka zwykłych dysków IDE 7200 rpm, ale bez RAIDa.
>
> Na jednym system i programy, na drugim plik wymiany i jakieś archiwa,
> na trzecim właściwe dane. Wtedy zlikwidujesz ciągłe przeskoki głowicy
> w sporym zakresie.

W tej chwili mam juz dwa dyski (system/roboczy).
Moze faktycznie doloze trzeci...

W tej chwili mam:
4GB Quantum z systemem
27GB Fujitsu roboczy (5000orb, 2MB cache)

Jaki trzeci bys polecil - hurtowo moge kupic
MAXTORA - cos <> 30-40GB 7200obr...

--
studio QbA    Jakub Jewuła
skanowanie filmów do 6x9cm - www.skanowanie.com.pl