Re: Kilka pytan.....

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 16:57:00 MET

Hi,

"J_at_ro" wrote:

> zakupic Athlona XP1500 + ale jaka do tego wybrac plyte zeby byla
> rozwojowa...??

Nie ma takiego czegoś jak "rozwojowa płyta" :) Jeśli nawet za dwa
lata będzie się chciało w niej coś jeszcze nowego wykorzystać, to
pewnie i tak będziesz chciał ją zmienić aby wykorzystać nowe pamięci,
nowe standardy dysków itd.

Jeśli masz zamiar co najmniej 12, 18 miesięcy pozostać przy tej jednej
konfiguracji, to raczej polecałbym szukać czegoś najwydajniejszego
obecnie za jak najmniejsze pieniądze, niż przepłacać za mglistą
perspektywę rozbudowy za półtora roku.

> czy sa plyty ktore oprocz IDE maja wbudowane SCSI ("na
> dokladke") ???

Pewnie są -- mi osobiście znana jest tylko dualowa płyta Tyana na
AMD 760MP, ale coś mi chodzi po głowie, że zwykła jednoprocesorowa
płyta jakiegoś innego producenta też była.

Swoją drogą możesz też kupić płytę z 6 slotami PCI i zewnętrzny
kontroler: wyjdzie nieco drożej niestety, ale wybierzesz dokładnie to,
co chcesz.

> czy jezeli zdecyduje sie na ten procek to bede musial uzyc
> pamieci RAM 266MHz czy moge uzyc zwyklych 100/133 MHz

Tzn. chodzi Ci o wybór SDR czy DDR? Przy nowej płycie jednak lepiej
jest wybrać DDR -- szczególnie, że sądząc po chęci zakupu kontrolera
SCSI nie ma być to "biurowa maszynka do pisania listów".

> i jeszcze jedno jaki dysk ok. 30 Gb wybrac ???

Maxtor? :) Najlepiej 40 GB, bo jest niewiele droższy od 30 GB.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./