Czy to problem ze sprzetem? (dlugie)

Autor: luckydar_at_poczta.onet.pl
Data: Sun 06 Jan 2002 - 21:34:22 MET

Trzy miesiace temu nabylem uzywany komputer i od samego poczatku mam z nim
problemy. Niestety, nie bardzo wiem co on ma w srodku, na pewno P II 350 Mhz,
plyta glowna sprzed czterech lat, 192 MB RAM. I tak na dzien dobry fachowiec
zrobil mi fdisk i zainstalowal system od nowa (Windows Me), bo juz byl
zasmiecony. Przy okazji dolozyl mi RAM-u z 64 do 192 (jedna kosc 128 - chcialem
64, ale podobno juz nie robia takich malych pamieci). No i zaczelo sie. Od
samego poczatku towarzysza mi granatowe ekrany, zwlaszcza przy instalacji
programow. Z biegiem czasu komp robil coraz wieksze numery, kiedys np. pousuwal
wszystkie nierozwijalne skroty z Akcesoriow (Wordpad, Eksplorator, i in.), dwa
razy byl uszkodzony Rejestr, w tym raz wywalil "Przywracanie systemu" (ktore
zreszta do dzis nie dziala tak jak powinno - przywraca do tych punktow, do
ktorych mu pasuje). Innym razem powyciszal mi wszystkie dzwieki, itp, itd. No a
teraz za kazdym razem zastanawiam sie, co znowu wywinie (dzis np. pogubil
kolory z ikon w Programy i na pasku szybkiego uruchamiania, a kiedy wlaczam
Menadzera Urzadzen, chce sie laczyc z internetem). Ostatnio zaczal sie tez
kilka razy dziennie resetowac. Zglupiec mozna. Podejrzewam uszkodzony RAM, ale
w Informacjach o systemie jest rozpoznowane tyle ile mam. Aha, mam tam w
Urzadzeniach powodujacych problemy dwa takie:
1.Mysz szeregowa standardowa, kod bledu 24 (w Menadzerze urzadzen z zoltym
wykrzyknikiem).
2.IRQ Holder for PCI Steering, kod bledu 22
Nie znam sie za bardzo na mechanice kompa i nie wiem co robic. I co miesza -
sprzet, czy system? Jak i czym ewent. to sprawdzic (m.in ten niby-uszkodzony
RAM)? Prosze o pomoc i z gory dzieki za wszelkie sugestie. Jesli chcecie,
piszcie tez na priva.

Pozdrawiam: Luckydar