Re: Nieświeży tryb MS-DOS

Autor: HARY (Hary_at_address.is.invalid)
Data: Fri 04 Jan 2002 - 23:03:44 MET

slawek_xl_at_poczta.onet.pl <slawek_xl_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Win98SE
> Po uruchomieniu programu dosowego w trybie pełnoekranowym, graficznym
> 640x480/8bit mam odświeżanie 60Hz niezależnie od ustawień w windows (tam dla
> tego trybu mam 100Hz).
> Znalazłem kilka TSRów w sieci ale wszystkie wymagają karty z VESA 3.0 i nie
> akceptują mojej Speedstar200 (S3 savage4 pro).

To dlatego, że dopiero VESA 3.0 specyfikuje zunifikowane międzymordzie
do ustawiania częstotliwości karty. W dodatku za późno wprowadzono ten
standard; podejrzewam, że niewielu producentów się do niego stosuje.

Przeczytaj uważnie README do tych TSRów. Trafiłem kiedyś na taki, który
proponował płatną wersję obywającą się bez VESA.

> Czy zna ktoś jakiś sposób (poza wymianą karty) by zmusić grafikę do pracy z
> lepszym odświeżaniem.
> Na pl.comp.os.ms-windows.win9x na razie bez odzewu.

Nie dziwota. Rozwiązaniem jest np. Linux + X-Window + DOSemu.

  HARY