Re: 1 z 3 LCD

Autor: AZyja (azyja_at_klub.chip.pl)
Data: Thu 31 Jan 2002 - 23:26:16 MET

> Ostatnio miałem też kupować LCD i z tego co wiem to najlepszy by był NEC,
> jednak w końcu zdecydowałem się na zwykły monitor ze względu, iż LCD mają
> słabe odświerzanie (dla 15' w 1024x768 max 75hz) <ciach>

W monitorach LCD nawet przy 60 Hz obraz nie miga, więc nie ma to tak
wielkiego znaczenia.

> a co gorsze jest w nich problem z "martwymi punktami" co nie jest
zazwyczaj na
> gwarancji. Z tego co wiem objawia się to > tym iż pojedyńcze piksele są
nieaktywne.
> Wedłog określonych norm może być takich punktów ok 6. <ciach>

Zależy od producenta. np. w monitorach NEC już 3 martwe pixele kwalifikują
do wymiany gwarancyjnej. Poza tym można poszukać sklepu w którym obejrzysz
co kupujesz. Obecnie jest spora konkurencja i jak nie chcą dać wybrać
monitora z kilku egzemplarzy to niech sp.....ają.

> Poza tym lampy podświetlające mają tylko rok gwarancji, więc jeśli po roku
lampy
> zaczną słabiej świecić to obraz będzie ciemniejszy. <ciach>

I ponownie zależy co się kupi. NEC, SAMTRON , MAG (chociaż tego ostatniego
w 100% nie jestem pewien) dają 3 lata na elektronikę, podświetlenie i
matryce. :-)))

> Na niektórych biednych monitorach LCD gdzie "czas reakcji" jest za wyski
nie da się nawet
> pooglądać filmów czy grać, gdyż monitor przez wyski czas reakcji nie
wyświetla dość szybko
> klatek i obraz przez to jest niewyraźny. <ciach>

Przy bezwładności rzędu 35 ms nie jest to już takie odczuwalne.

> Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest monitor Mitsubishi Diamond
pro740sb.
> Ma on bardzo dobry kineskop, jakość wyświetlanych kolorów jest naprawdę
> dobra. <ciach>

Jak go sprasują do 20 cm głębokości i obniżą pobór prądu do +/- 40 W to
biorę ;-))

 --

PS: Piszę z ogonkami, bo już popadałem we wtórny analfabetyzm :-))

Z pozdrowieniami
| AZyja azyja_at_poczta.onet.pl |
| azyja_at_klub.chip.pl |
| ICQ: 105628602 GG: 263468 |