Re: UltraCichy serwer

Autor: Adam Kułagowski (fidor_at_hoga.pl)
Data: Mon 28 Jan 2002 - 18:28:26 MET

Zdenek, napisał(a):

> [...]
> z dyskietki i potrafiące zrobić IPMASQ/NATa, możliwe jest
> więc wyeliminowanie twardego dysku. Wiatrak na procesorze
> można zastąpić dużym radiatorem, zamierzam zastosować P133,
> w razie potrzeby zrobie underclocing np. na 100MHz - musi
> to działać. Pozostaje kwestia wiatraka w zasilaczu obudowy AT.
> Komputer nie będzie specjalnie prądożerny (płyta, procek,
> pamięć, 2 sieciówki), więc może dałoby się ten wiatrak
> wyeliminować całkowicie? Czy ktoś z grupowiczów ma praktyczne
> doświadczenia związane z eksploatacją takiego ustrojstwa?

 ___ ___ 12V
  | |
  T |
  +-------------|<
  | \
  R W
  | |
  | |
  - - GND

R - rezystor z regulacja
T - termistor
W - wiatrak
|< - NPN tranzystor

Termistor(na radiatorze) sie grzeje tranzystor przewodzi, wiatrak sie
zaczyna sie krecic. Chodzi sie termistor wiatrak staje bo napiecie sie
odklada na termistorze.

Rezystorem ustawiamy odpowiednie napiecie pomiedzy T a R. Uklada dziala u
kolegi od paru lat. Cena tego wszystkieg to jakies <10 zl.

Ew Caffe-HOWTO

Pozdrawiam

--
     Adam Kułagowski        UIN: 23321744          fidor_at_pf.pl
Any nitwit can understand computers. Many do.