AVP - blokada pliku

Autor: Aleksander Miler (aleksander.miler_at_winuel.com.pl)
Data: Thu 31 Jan 2002 - 10:05:56 MET

--------------9B6F9003F54E45E4EFB74CE8

Opis problemu : Blokowanie dosytepu do pliku pocztowego przez skaner
antywirusowy AVP
Oprogramowanie : Windows 2000 Prof., AVP, Microsoft Outlook 2000

Mam nastepujacy problem z AVP. W opcjach mialem ustawione blokowanie
dostepu do pliku po znalezieniu wirusa. Ktos przyslal mi maila z
zalacznikiem w ktorym byl wirus. Poniewaz AVP mial rowniez ustawiona
opcje sprawdzania plikow pocztowych (w tym MS Outlook - plik .pst),
znalazl owego wirusa w pliku .pst poczty i zablokowal do niego dostep.
Czy ktos orientuje sie na czym owa blokada polega i jak ja odblokowac
????

Uprawnienia i ownera mam ustawionego na siebie, a mimo wszystko nie moge
nawet skopiowac tego pliku - system krzyczy o barku mozliwosci odczytu
pliku. Tak samo jest z MS Outllokiem - zaraz po uruchomieniu stwierdza,
ze nie ma dostepu do pliku pocztowego i proponuje utworzenie nowego
pliku lub otwarcie innego (od domyslnego).

Najlatwiej byloby odblokowac dostep do pliku, uruchomic Outlooka i po
prostu usunac wiadomosc z zawirusowanym zalacznikiem. Tylko jak to
zrobic - niegdzie w dokumentacji nie wspominaja nic o odblokowywaniu
zablokowanych plików ???

p.s. Oczywiscie przy probie dostepu do pliku nie mam w pamieci zadnego z
komponentow AVP (tak wiec nie ma mozliwosci, zeby aplikacja trzymala ten
pliku i nie pozwalala na dostep - co w takim razie nie pozwala na dostep
i to nawet do odczytu ????)

Z pozdrowieniami,

Aleksander Miler

--------------9B6F9003F54E45E4EFB74CE8

begin:vcard
n:Miler;Aleksander
tel;work:+48 (71) 356-32-69
x-mozilla-html:FALSE
url:http://www.winuel.com.pl
org:WINUEL S.A.;Software Development
adr:;;ul. Strzegomska 56a;Wroclaw;;53-611;POLAND
version:2.1
email;internet:aleksander.miler_at_winuel.com.pl
title:Software Engineer
end:vcard

--------------9B6F9003F54E45E4EFB74CE8--