Re: win 3.1 czy 95, problem

Autor: Konrad Stepien (konrad_at_interdata.pl)
Data: Tue 29 Jan 2002 - 21:57:32 MET

HazYac <pciluzjonista_at_wp.pl> napisał(a):
> witam szanownych grupowiczow
>
> Dostalem od znajomego stary komputer -compaq- desk top, 486sx socket2, plyta
> compaqa hhd 280 a mb ram zintegrowane na plycie, 4 puste miejsca na simm,
> win 3.1.

Ale ile tych "mb" ?

> Poprosil zebym zajrzal do niego i dokupil mu monitor i cd rom (on sam nie
> wiedzial, co to za sprzet, bo sam od kogos dostal za darmo,- chcial cos z
> nim zrobic i podarowac go komisariatowi policji chociaz jako maszyna do
> pisania- sformatowalem hdd, bo chcialem zainstalowac win95 i word 6.0 tylko

Po kiego winda95 dla worda 6.0 ?
A word z office95 to prawie dokładnie to samo co 6.0.
Poza tym na oba jest dodatek umożliwiający czytnie plików worda97.

> ze komputer od razu protestowal przy instalacji pokazujac taki komunikat
> "brak wolnej pamieci rozszerzonej tepu extended/xms do uruchomienie
> instalatora.
>
> Instalator potrzebuje w przyblizeniu 2816000 bajtow pamieci rozrzerzonej
> typu extend/xms"

Czasem tak pisze, bo nie wydaje mi się, żeby ta maszyna miała mniej niż 4MB.
Spróbuj odpalić setupcor (jakoś tak).

> Moje pytanie: czy wystarczy dokupic 8 ram i zainstalowac win95 czy lepiej

Na takiem maszynie to bedzie męka. Nawet na 8MB. Poza tym dysku starczy
tak akurat na obciętą windę i office i nic więcej nie załadujesz.

> wracac do win3.1 (skad brac go -jakas strona internetowa- DOS tez- tylko ze

Popatrz w archiwum tej grupy. Były linki.

> wtedy nie ma potrzeby na dokupienia cd romu bo po cholera win 3.1 i cd rom.

CD jest mniej więcej tak samo potrzebny w DOS-ie, win3 czy win95.
Albo go potrzebujesz albo nie. Na czas instalacji można dopiąć
albo intalować z twardziela.

--
Kreator sygnaturki spowodował wyjątek krytyczny w module #F0A244%*!