Re: ATI radeon 8500, ATI i inne firmy

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Mon 28 Jan 2002 - 20:26:02 MET

"PeJot" <kpejot_at_skrzynka.plskasuj-to> wrote in

> Poniewaz jest to OEM, ATI daje zarobic innym firmom na swoich kartach
> zeby zwiekszyc sprzedaz swoich scalaków i tym samym udzial w rynku. A
> zeby znacznie nie spadla sprzedaz kart pod ich marką inni producenci
> sprzedają glównie LE. W branzy IT od dawna jest to praktykowane.

Bzdura :-). Odsprzedanie praw do produckji innym producentom jest dla ATI
czyms nowym i nie ma tutaj znaczenia moce produkcyjne bo jak kupisz karte
ATI to na niej bedzie widniec made in tajwan albo w najlepszym przypadku
wyprodukowano ja w malezji. Firma ATI natomiast miesci sie w Kanadzie.
ATI karty sprzedaje pod wlasna nazwa lub pod nazwami innych producetow (tzw
odsprzedanie praw do produkcji) lub od niedawna takze osobnych chipow.
Podobnie jest z NVIDI?. Nowe uklady ktore pojawiaja sie na rynku sa
wyprodukowane na laminatach wykonanych przez firme X natomiast wg
specyfikacji NVIDII. Jak sobie przypominasz prezentacje GF2 MX to wszyswtie
karty, zarowno Creativa (ktory niczego przeciez nie produkuje), Pixelview
czy leadeka czy asus'a byly identyczne. Tzn rozmieszczenie elementow,
sciezek, pamieci itp.

> Nadal nie odpowiedzialeś czy masz jakiś link potwierdzający to co
> napisaleś wcześniej ze ATI sprzedaje czysty laminat z procesorem czy
> moze wymyślileś ?
Naprawde nie chce mi sie szukac gdzie to czytalem czy od kogo o tym
slyszalem. Czesto przegladam kilkanascie serwisow w Polsce i za granica, a
po za tym rozmawiam w redkacji i na tragach z roznymi ludzmi i nie pamietam
skad o tym wiem. Jezeli uwazasz ze to nie jest prawda to znajdz informacje
ktora temu przeczy. :-)

--
Best regards
 	The EaGle