Czy ktos wie...

Autor: sylwestersikorski_at_wp.pl
Data: Mon 28 Jan 2002 - 09:46:40 MET

Dzien dobry i pozdrawiam wszystkich,
Mam takie oto zadania czy ktos wie jak je rozwiązać lub gdzie szukac
odpowiedzi ew. na jakiej innej grupie. Troche już szukalem ale znalazlem
sprzeczne odpowiedzii jestem troche skolowany. Dzieki za pomoc...
 Zadanie 1
Draw a configuration showing a processor, four 1K x 8-bit
ROMs, and a bus containning 12 address lines and 8 data
lines. Add a chip-select logic block that willselect one
of the four ROM modules for each of the 4K addresses.

Naszkicuj konfigurację zawierającą procesor, cztery pamięci ROM 1Kx8 bit
oraz magistralę składającą się z 12 lini adresui 8 lini danych. Dodaj blok
logiczny wyboru mikroukładu , który wybiera jeden z czterech modułów ROM
dla każdego z 4K adresów.

Zadanie 2
A computer employs a 16 Mbyte 32-bit word main memory and
a cache of 8 Kbytes. Determine the number of bits in each
field of the address in the following organizations:
1. Direct mapping with a lin size of one word.
2. Direct mapping with a line size of eight word.
3. Set-associative mapping with a set size of four and line size of one
word.

Pozdrawiam, Sylwek