Jak odzyskac partycje????

Autor: O.D. (lodzimek22_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 28 Jan 2002 - 08:48:48 MET

Witam!

Ostatnio probowalem zainstalowac dwie windy, co nawet zakonczylo sie
sukcesem, jednak wszytko padlo po zainstalowaniu boot-managera (XOSL).
System przestal widziec partycje bootujaca (fat32), botowanie konczy sie na
napisie "extended opereating system loader..." W sumie uzywalem go od dawna
i takich numerow nie odwalal, nie wiem co mu tym razem odwalilo. Gdy
wystartuje z dyskietki system wogole nie widzi partycji botujacej, a pod
partition magic (wersja dosowa) widzi ja jako niesformatowna. W zwiazku z
powyzszym mam do Was pare pytan:
Czy jest jakis sposob/soft ktorym moge odzyskac dane z utraconej partycji
(najlepiej pod dos)?
Czy zmieniajac partycje z niebotujacej na botujaca ryzykuje utrata danych?
Jakie macie doswiadczenie jezeli chodzi o boot managery, ktory jest na tyle
pewny ze nie odwali takiego numeru?
Dlaczego tak????
Pozdrawiam!
Lukasz