Re: Obudowa bez wiatraka w zasilaczu

Autor: janekbo (janekbo_at_poczta.fm)
Data: Sun 27 Jan 2002 - 21:07:04 MET

Użytkownik "QuaD" <quadrax_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> interesuje mnie złożonie jak najcichszego zestawu PC
> (nie chodzi bynajmniej o wydajność). Jak do tej pory mam takie typy:
> Procek: VIA C3 933 MHz (tylko radior wymagany -> 1 wiatrak mniej)
> HDD: Barracuda 4 (łożyska olejowo - wiadomo)
> MB, Grafa, Audi, LAN: ECS (K7S5A + LAN (grafa i audio onoard no i -> 1
> wiatrak mniej bo zazw grafiki mają)
> RAM: wiadomo
> Obudowa: any suggestions ???
> Pozdrawiam, QuaD

Witam.
1.
Ostatnio złożyłem kompa z dyskiem WD Caviar 40GB 5400 Protage.
Zlozylem tez cos na baracudzie IV 40GB 7200.
Wnioski:
Caviar jest porownywalnie cichy, moze nawet cichszy. Natomiast prawie wogole
sie nie grzeje, natomiast barracuda bardzo, no i kosztuje 70-100zl taniej
(przy cenie baracudy 450zl). Jesli intensywnie chcesz korzystac z twardego
(malo pamieci) to oczywiscie lepsza bedzie baracuda, ale jezeli bedziesz
tylko ogladal filmy, gral i wsadzisz co najmniej 256 ramu (win98), lub 512
(winXP) to spokojnie mozna brac caviara, bo roznica bedzie niezauwazalna
(chyba ze, przy skanowaniu jakims antyvirem).
Polecam rozwazenie tej alternatywy jako jednego zrodla ciepla mniej w
kompie.
2.
Ecs k7s5a nie ma "grafy" onboard. Jesli grafa bez wiatraka i nie do grania w
3d to proponowalbym jakis rage firmy ati ok.100zł.
No i najwazniejsze: do tej plyty nie wsadzisz proca via c3 933 bo one sa na
fcpga (znaczy tam gdzie stare celerony, do nowszych plyt pod cel fcpga2
pewnie tez zadziala).
Natomiast, jesli koniecznie ta plyta to moze byc duron -ale tego bez
wiatraka nie proboj. Na durona wsadzasz wentyl Titan D5* (taki z duzym
grilem i jeszcze wiekszym wiatrakiem -chodzi to na 3000 obrotow i prawie go
nie slychac).
Ale jesli chodzi Ci o maksymalnie cichy sprzet to raczej nie socketA...
Do via mozesz kupic jakiegos gniota pcchips z lanem, modemem, graf, muzyka
on-board za jakies 230zł - ale nie spodziewaaj sie bezproblemowej pracy.
Polecam raczej jakis wycofany MSI -mozna kupic juz za 150zl, pasuja do VIA.

Duzo tego typu smieci mozesz kupic na allegro od sprawdzonych sprzedawcow.

Pozdrawiam,
janekbo