Udostostepnianie polaczenia (SDI)

Autor: Marek Wojtaszek (mwojtaszek_at_f2virt.onet.pl)
Data: Sun 27 Jan 2002 - 12:24:16 MET

Witam
Mam SDI, komputer stacjonarny i laptopa - oba komputery mają karty sieciowe.
Na obydwu jest Win2000. Chciałbym sobie zrobić tak, że na stacjonarnym mam
podłączony internet, który jest udostepniony również dla mojego laptopa.
Ponieważ połącznie poprzez SDI jest połączenie typu Dial-up, jest możliwość
udostępnienia tego połączenia (jest zakładka Udostępnianie we właściwościach
połączenia). Niestety, kiedy zaznaczę checkbox "Włącz udostępnianie
połączenia internetowego dla tego połączenia" wywala mi taki komunikat:

"Błąd 783: Nie można włączyć dostępu współdzielonego.
Połączenie LAN wybrane jako sieć prywatna jest nieobecne lub odłączone od
sieci.
Przed włączeniem udostępniania połączenia internetowego upewnij się, że
karta LAN jest podłączona."

Jest to o tyle dziwne, że komputery widzą się sieciowo, pingują wzajemnie, a
nawet mogą sobie wzajemnie udostepniać zasoby. Laptop co prawda ma wyłączone
udostępnianie plików i drukarek, ale to chyba nie ma żadnego znaczenia.

Jeszcze jeden szczegół (też pewnie nie ma to wpływu, ale na wszelki wypadek
go podaję) komputer stacjonarny ma odpaloną usługę DHCP, która przydziela
dynamiczne IP laptopowi.

Czy ktoś mógłby mi jakoś pomóc? Z góry serdecznie dziękuję.

Marek