Re: Głupie pytanie - mysz optyczna USB na COM1?

Autor: slawek_xl_at_poczta.onet.pl
Data: Sat 26 Jan 2002 - 23:47:50 MET

8< ----------------------------

> Działają w przypadku zgubienia oryginalnej przejściówki PS/2->COM
> dostarczonej z myszą. Myszy sprzedawane bez takich przejściówek w
> 95% przypadków nie działają z dokupionymi osobno przejściówkami.
> Po prostu myszy sprzedawane bez przejściówek najczęściej mają też
> prostszą elektronikę.

A ja zawsze myślałem, że są dwa rodzaje tych przejściówek:

1. "Uniwersalne" - bardziej skomplikowane - biorące na siebie rolę tłumacza
pomiędzy standardem PS/2 a RS232 (COM) - powinny działać z każdą standardową
myszką PS/2,

2. "Firmowe" - prostsze - dedykowane konkretnym myszkom obsługującym oba
protokoły (combo) wykorzystującym piny 5 i 6 gniazda PS/2 (w zwykłych myszach
nie używane) - te będą działać tylko z myszami do których są przeznaczone

ale przecież wolno mi się mylić

pozdrawiam
Sławek