Prawa Murph'ego a komputery i programy Re: Dlaczego jezdem PEZYMIZDOM

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 26 Jan 2002 - 13:20:19 MET


> ColgatesXP wrote:
>
> Szczupakiem natchniony....
> MOTTO...
>
> Do zasad demokracji nalezy dopisac paragraf 22
>
> "Jesli zasady demokracji nie spelniaja zasad demokracji
> to nalezy zgodnie z zasadami demokracji uzyc zasad demokracji
> przeciwko zasadom demokracji"
>
> szczupak
>
> ( he he... to znow w HTML-u - dla potomnych,a com sie narobil...i
> Chomiki mi tego nie zezra....Panie Zbierzchowski )
>
> http://www.geocities.com/Yosemite/Campground/7558/entertai.mid
> ( background music )
>
> <Rysunek>PRAWA MURPHY'EGO
>
> Jezeli cos moze się nie udac - nie uda się na pewno
>
> Nigdy nie klóc się z glupcem - ludzie moga nie dostrzec róznicy
>
> Jezeli myslisz, ze idzie dobrze - na pewno nie wiesz wszystkiego
>
> Trudne problemy zostawione same sobie stana się jeszcze trudniejsze
>
> Jezeli udoskonalasz cos dostatecznie dlugo - na pewno to zepsujesz
>
> Druga kolejka jest zawsze szybsza
>
> Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie
>
> Niemozliwe jest zbudowanie niezawodnego urzadzenia - glupcy sa
> zbyt pomyslowi
>
> Swiatelko w tunelu - to reflektory nadjezdzajacego pociagu
>
> To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim sposród mozliwych miejsc
>
> Wniosek to punkt, w którym nie masz juz sily dalej myslec
>
> Zlota zasada Murphy’ego: Zasady okresla ten, kto ma zloto
>
> Zasada Robertsona: Dyplomata to ktos, kto mówi ci, abys poszedl
> do diabla,
> a ty cieszysz się na podróz
>
> Prawo Gumpersona: Prawdopodobieństwo kazdego zdarzenia jest odwrotnie
> proporcjonalne do stopnia, w
> jakim jest ono pozadane
>
> Prawo Wylera: Nie ma rzeczy niemozliwych dla kogos, kto nie musi
> ich zrobic sam
>
> Prawo Balaniego: Jak dlugo trwa minuta, zalezy od tego, po której
> stronie drzwi toalety się znajdujesz
>
> Prawo Liebermana: Aby oszacowac czas potrzebny na wykonanie
> jakiegos zadania
> nalezy przewidywany czas
> pomnozyc przez dwa i przyjac jednostke o rzad wyzsza
>
> Prawo Greena: Wszystko jest mozliwe pod warunkiem, ze nie wiesz o
> czym mówisz
>
> Maksyma Manly’ego: Logika jest absolutnie pewna metoda dochodzenia do
> niepewnych wniosków
>
> Prawo Sattingera: Kazde urzadzenie bedzie dzialac lepiej, jezeli
> wlozysz wtyczkę do gniazdka
>
> Prawo Fetta: Nigdy nie powtarzaj udanego doswiadczenia
>
> Zasada Tsara: Przy dziesięciu priorytetowych sprawach któras na pewno
> będzie wykonana jako pierwsza
>
> Dylemat Glówny: Optymista wierzy, ze zyjemy w najlepszym ze swiatów
> Pesymista obawia się, ze moze to byc
> prawda
>
> ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
> TEN ZESTAW PRAW MURPHY'EGO NADESŁAŁ - Marek Wlodarz MarekW_at_msp.waw.pl
>
> Podstawowe Prawo Murphy'ego:
> To co moze się nie udac, nie uda się na pewno.
>
> Pochodne Prawa Murphy'ego:
> Nie uda się nawet wtedy, gdy wlasciwie nie powinno się nie udac.
> Wszystko wali się naraz.
>
> Matematyczny dowód Prawa Murphy'ego:
> Prawidlowa formula matematyczna Prawa Murphy'ego w dziedzinie
> komputerowego
> przetwarzania danych ma postac: 1+1=2 gdzie "=" jest symbolem
> oznaczajacym "niekiedy, jezeli w ogóle".
>
> Filozoficzne podstawy do prawa Murphy'ego:
> l. Sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej glupoty.
> 2. Jezeli uczynisz komus przyslugę, to jestes od zaraz trwale za
> to odpowiedzialny.
> 3. Niejasnosc jest wielkoscia niezmienna.
> 4. Skrót jest najdluzsza droga pomiędzy dwoma punktami.
> 5. Cztery zjawiska blokuja postęp ludzkosci: ignorancja, glupota,
> komitety normalizacyjne oraz ludzie sprzedajacy komputery.
> 6. Istnieja trzy rodzaje klamstw: klamstwa odruchowe, powszechne oraz
> testy komputerowe.
>
> Definicje:
>
> I. Definicja uzytkownika komputerów:
> Zestresowana istota, zazwyczaj rodzaju zeńskiego, która wykonuje swoja
> pracę przy oslepiajacym oczy
> monitorze, wykorzystujac do tego bezuzyteczne programy, niezrozumiale
> podręczniki
> i niedostosowane urzadzenia peryferyjne.
> Bez pomocy komputera mozna by bylo wykonac tę pracę w o polowę
> krótszym czasie.
>
> II. Definicja posiadacza komputera "domowego" i "pólprofesjonalnego":
> Stworzenie meskie, któremu nie robi róznicy to, ze poswięca
> niekończace się godziny
> zajęciu, z którego nie ma zadnej praktycznej korzysci, a przy tym
> traci wszelki kontakt z rzeczywistoscia i nie ma juz w ogóle czasu dla
>
> swojego otoczenia, rodziny i przyjaciól.
>
> I dla kontrastu:
>
> III. Definicja posiadacza komputera "profesjonalnego":
> Stworzenie męskie, któremu nie robi róznicy to, że poswięca nie
> kończace się godziny
> zajęciu, z którego nie ma zadnej praktycznej korzysci, a przy tym
> traci wszelki
> kontakt z rzeczywistoscia i nie ma juz w ogóle czasu dla swojego
> otoczenia,
> rodziny i przyjaciól.
>
> IV Definicja WYSIWYG: "What You see is what You might get".
> Jednak gdy tylko pojawi się u Ciebie iskierka nadziei, ze zblizasz
> się do końca swojej pracy,
> to angielskie tlumaczenie WYSIWYG brzmi:
> "What You see is what You never get".
>
> Spostrzezenia ogólne:
> l. Systemy zlozone wykazuja sklonnosc do popelniania kompleksowych
> blędów.
> 2. Zas systemy proste wykazuja skłonnosc do popelniania kompleksowych
> blędów.
> 3. Nowe systemy produkuja nowe blędy.
> 4. Stare systemy produkuja tak nowe, jak i stare blędy.
> 5. Systemy zlozone wykazuja sklonnosc do zaklócania realizacji
> wlasnych funkcji.
> 6. Czlowiek pracujacy z komputerem nie postępuje zgodnie z
> wymaganiami komputera.
> 7. Czlwiek postępuje rozsanie wtedy i tylko wtedy, gdy wszelkie inne
> moziwosci zostaly juz wyczerpane.
> 8. Systemy odporne na idiotów obslugiwane sa wlasnie przez idiotów.
> 9. Komputery wspólpracujace z innymi komputerami nie zachowuja się
> tak,
> jak wymagaja tego inne komputery.
> 10. Rozlozenie dowolnego urzadzenia na częsci jest proste.
> 1 l. Ponowne jego zlozenie tak, zeby dzialalo, nie jest mozliwe.
> 12. Wszystko, co zostalo zlozone, ulegnie wczesniej czy pózniej
> rozkladowi.
> 13. Wszystko ulega rozkladowi w najmniej odpowiednim momencie.
> 14. Kazdy skomplikowany montaz wymaga trzech rak.
> 15. Kazdy prosty montaz wymaga czterech rak.
> 16. Wszystkie komputery PC sa kompatybilne, ale niektóre sa
> kompatybilniejsze od innych.
> 17. Twój jest zawsze mniej kompatybilny.
> 18. O ile klawiatura zostala stworzona po to, by przy pomocy
> bezwladnych ruchów kursorem
> wybrac z nieprzejrzystego menu niezrozumiale instrukcje, które
> latwiej
> byloby wybrac przy pomocy myszy, to mysz sluzy do wybierania z
> nieprzejrzystego menu,
> przy pomocy bezwladnych ruchów, trudno zrozumialych rozkazów,
> które latwiej byloby wskazac
> za posrednictwem klawiatury.
> 19. Pusta dyskietkę mozesz przeszukiwac dlugo i bezskutecznie.
> 20. Dlugo i bezskutecznie mozesz przeszukiwac równiez pelna dyskietke.
> 21. Wniosek: Kazda dyskietkę mozesz przeszukiwac dlugo i
> bezskutecznie.
>
>
> Motto: Komputer sluzy do tego aby ulatwic Ci pracę, której bez niego
> w ogóle bys nie mial.
>
> Podstawowe Prawdy Informatyki:
> l. Komputer sluzy czlowiekowi.
> 2. Ziemia jest plaska.
> l. Dla komputera nie ma rzeczy nie do pomyslenia, a tym bardziej nie
> ma rzeczy niemozliwych
> - z wyjatkiem tych, których od niego wymagamy.
> 2. W swiecie komputerowego przetwarzania danych zadna awaria się nie
> kończy,
> ponieważ przechodzi zawsze w następna..
> 3. Awaria komputera wyczekuje cierpliwie na najbardziej niedogodny
> moment, aby
> bezlitosnie zaatakowac..
> 4. W pracy z komputerem opieranie się na jakichkolwiek zasadach jest
> blędem..
> 5. Nie unikniesz nigdy duzej awarii, jesli spowodujesz mala
> - w najlepszym wypadku ma´la awaria pozostanie mala, stajac się z
> czasem coraz bardziej uciazliwa..
> 6. Nikt nie jest w stanie przewidziec wszystkich mozliwych awarii -
> mozesz byc jednak pewien, ze kazda z osobna odczujesz na wlasnej
> skórze..
> 7. Wnioski: - Drobne awarie nie istnieja. Jezeli miala jednak
> miejsce drobna awaria,
> oznacza to, ze nie poznales jeszcze jej rzeczywistych rozmiarów..
> 8. Im doskonalej program wykonuje swoje funkcje, tym dotkliwiej Cię
> zawiedzie..
> 9. Kazdy inny program zawodzi tak samo dotkliwie..
> 10. Tylko niepotrzebny nikomu program przebiega bez zakłóceń..
> 1 l. Masz zawsze o jeden wirus więcej, niż sadzisz..
> 12. Podczas przeszukiwania program antywirusowy nieodwracalnie
> zniszczy wszystkie
> zbiory tekstowe i programowe, a nietkniętym zostanie jedynie
> wirus..
> 13. Ostatecznie wirus pozostanie jedynym programem mozliwym do
> przetworzenia..
> 14. Elipsy są przedstawiane i drukowane jako schodkowate jajka..
> 15. Schodkowate jajka pozostająaschodkowatymi jajkami..
> 16. Kola nie sa kolami..
> 17. Wyjatek: Kolami będa wtedy (i tylko wtedy), kiedy narysujesz je
> jako elipsy.
> Drukarka przedstawi je wtedy jako poprawne elipsy..
> 18. Program konwersji graficznej może byc spokojnie zastapiony
> poleceniem kasowania.
> Wynik jest taki sam, albo przynajmniej wyjdzie na to samo..
> 19. Program kalkulacyjny, który daje wlasciwy i przyjazny wynik -
> klamie..
> 20. Zanim z kalkulacji otrzymasz wyniki jedynie zblizone do
> uzytecznych, program wlaczy swój generator liczb losowych..
> 21. Wartosci pienięzne mozesz otrzymać w dolarach, markach lub
> muszlach Fidzi;
> nigdy w zlotówkach..
> 22. Wyjatki sa liczniejsze od regul..
> 23. Od wszystkich uznanych wyjatków istnieja wyjatki..
> 24. Jezeli opanowales już wyjatki, to nie pamiętasz juz jakich regul
> one dotycza..
> 25. Prawidlowo napisany tekst pojawi się tylko wtedy, gdy napiszesz go
> ręcznie. .
>
> PROGRAMISTA
> Osiem Praw Szanownego Klienta:.
> l. Klientowi nigdy nie przyjdzie na mysl ile kosztuje projekt, tylko
> ile mozna na tym projekcie zaoszczędzic..
> 2. Jezeli udalo Ci się wprowadzic w programie, wymagane przez klienta
> poprawki, wtedy on z nich zrezygnuje..
> 3. Zaden klient nie wie czego wlasciwie chce..
> 4. Każdy klient wie dokładnie czego nie chce..
> 5. Zaden klient nie chce tego co masz juz gotowe..
> 6. Nie wie takze co chcialby miec zamiast tego..
> 7. Klient, który najmniej placi marudzi najwięcej..
> 8. Klient zada większych zmian dokladnie wtedy, kiedy produkt jest juz
>
> gotowy.
>
> Prawa ogólne
>
> l. Na polecenie "Napisz Tak lub Nie" uzytkownik wpisuje "Tak lub
> Nie"..
> 2. Na polecenie "Wcisnij ENTER" uzytkownik wpisuje "ENTER"..
> 3. Na polecenie "Nacisnij dowolny klawisz" uzytkownik naciska klawisz
> SHIFT albo ESCAPE..
> 4. Jezeli napiszesz procedurę, która zapobiega pojawianiu się blędnych
>
> wartosci, to zawsze znajdzie się uzytkownik, który ja pominie. .
> 5. Jezeli istnieja 4 rózne mozliwosci doprowadzenia programu do krachu
>
> i wszystkie 4 zablokujesz, wtedy uzytkownik znajdzie piata metodę.
> .
> 6. Nie ma programów calkowicie idiotoodpornych..
> 7. Program oddany uzytkownikowi w piatek wraca do autora w
> poniedzialek..
> 8. Na pierwsze 90% programu potrzeba 10% przeznaczonego na jego
> realizację czasu..
> 9. Pozostale 10% programu wymaga 90% przeznaczonego na jego
> realizację czasu..
> 10. Rozpoczynasz zawsze od pozostałych 10%..
> 11. 10%, od których rozpoczynasz pracę stanowia te procedury, które w
> ostatecznym
> rozrachunku zostana usunięte na zyczenie klienta. .
> 12. Jezeli nie wiesz co czynisz, rób to w sposób elegancki..
> 13. W zespole programistów kazdy ma genialny plan rozwiazania
> problemu.
> Wszystkie plany się wzajemnie wykluczaja i zaden nie prowadzi do
> poprawnego rozwiazania. .
> 14. Liczba osób w zespole programistycznym ma tendencje wzrastajaca
> niezaleznie od ilosci pracy..
> 15. W kazdym programie blędy wykazuja sklonnosc do występowania w tym
> miejscu,
> które sprawdzasz jako ostatnie..
> 16. Kazdy program, który się dobrze zaczyna, kończy się Zle..
> 17. Program, który zaczyna się Zle, kończy się przerazajaco..
> 18. To co wyglada latwo jest trudne..
> 19. To co wyglada trudno jest niemozliwe..
> 20. To co wyglada na niemozliwe potrafi rozwiazac nawet twoja tesciowa
> ,i to
> bez pomocy komputera..
> 21. Kazdy programista przybywajacy z innego miasta jest fachowcem..
> 22. Idealny fachowiec wie absolutnie wszystko o niczym..
> 23. Nie wierz w cuda - zdaj się na nie..
> 24. Kazda formula i kazda stala musza byc traktowane jako zmienne..
> 25. Prawdopodobieństwo wydarzenia jest odwrotnie proporcjonalne do
> zyczenia..
>
> ***************************************************************************************************************
>
> Windows
>
> Motto: Masochistyczne sklonnosci nie sa wprawdzie warunkiem koniecznym
> do pracy w systemie operacyjnym Windows. Sa jednak bardzo pomocne.
>
> l. Kazdy program w Windows pracuje poprawnie do momentu niczym
> nieuzasadnionej utraty danych..
> 2. Interaktywne, multimedialne aplikacje DOS'a "zawieszaja się" same,
> podczas gdy interaktywne, multimedialne aplikacje Windows
> zawieszaja się
> natychmiast po dowolnej ingerencji uzytkownika..
> 3. Jedyna metoda,obslugi plotera i drukarki w Windows jest drukowanie
> krzywych
> i plotowanie tekstów
>
> ------------------------------------------------------------------------
> "Budowlane Prawa Murphy'ego" Brzmi ono:
>
> "Doskonaly i nieomylny Inzynier to taki który unika drobnych blędów na
> drodze do wielkiej katastrofy"
> Nadeslal: Budowaniec
>
> *******************************************************************************************************************************************************************************
> Jezeli masz swoje "Prawa Murphy'ego"
>
> Przysylaj je do nas. Najlepsze zamiescimy na tej stronie pod twoim
> nazwiskiem.
>
> Czekamy!
>
> Wysylaj na adres:
>
> bpp_at_pol.pl



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 00:04:53 MET DST