Re: FireWire, video, PCI - kto wie

Autor: Piotr (PCF12_at_who.net)
Data: Fri 25 Jan 2002 - 17:21:29 MET

Piotr napisał:

>Mam podobna konfiguracje sprzetu (tez VIA) i karte "asus 1394c"
>Dziala bezproblemowo.Radzilbym jednak kupic karte w sklepie-kosztuje
>tyle co na licytacji.

Chciałem to zrobić, ale w okolicznych sklepach (Gliwice)
nie sprzedają takich kart.

Kiedy kupowałem kamere cyfrowa, w firmie HDP można było zamowić
kartę IEEE 1394 za ok. 1200 zł. Teraz (inne) kosztują ok. 220 zł,
w HDP 580 zł razem z oprogramowaniem.

>Wydaje mi sie ze dla domowego uzytku szkoda kasy na drozsza
>(lepsza) karte.

Jeśli rzeczywiście wszystkie potrafią kopiować filmiki
tam i z powrotem, to szkoda.

Troche niepokoi mnie "kodek DV" na karcie DVmax sprzedawanej
przez HDP (inne karty go nie maja?).
Obawiam się, że przy ściąganiu danych z kamery "przekompresowuje"
film ze stratnego formatu DV (5-krotna kompresja w stosunku
do obrazu RGB 24bpp) na inny format (też stratny), a przy
nagrywaniu na kamerę jeszcze raz kompresuje do DV, znowu psując
jakość. Po kilku takich operacjach filmik może wyglądać bardzo źle.
A może "kodek DV" używany jest tylko przy wyświetlaniu filmu?
Tylko wtedy powinien nazywać się "dekoder", a nie "koder-dekoder".

Czy jest możliwe ściągnięcie danych z kamery w oryginalnej postaci?
Np. w celu wykonania kopii kasety? Godzina powinna dawać około 15 GB.

Interesujące mogłoby być też używanie kamery na kasety miniDV/D8 do
archiwizacji danych (jako streamera 15 GB). Ale pewnie nie tak
prosto zapisać "niefilmowe" dane cyfrowe.

Pozdrawiam
Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr