Re: Zapora RAID'owa

Autor: Marek Szopinski (mssoft_at_mssoft.com.pl)
Data: Thu 24 Jan 2002 - 23:51:57 MET

> http://download.viahardware.com/vlatency_v019.zip
> http://www.tecchannel.de/hardware/817/7.html
>
> Promise
> http://www.viaarena.com/?PageID=2

Dzięki za linki. Znam to oprogramowanie. Pierwszy z nich prowadzi do
nieoficjalnego rozwiązania. Trochę mnie dziwi, że VIA mając pod nosem
rozwiązanie ich bug'a nie pogada z autorem patcha na temat jego
uoficjanienia. No nic, to już inna sprawa.

Po zastosowaniu Via Bus Mastera i w/w patcha uzyskałem podwyższenie średniej
prędkości odczytu z 29 na 34M, czyli całkiem sporo. W końcu RAID powolutku
dogania zwykły kontroler IDE, ale i tak daleko mu do niego. Przypomnę, że
dysk na IDE ma transfer burst ok. 70M.
Odczyt burst z HD skoczył z 48 na 55M, co stanowi i tak 60% tego co powinno
być. Wszędzie piszą, że transfer na zewnętrznych kontrolerach powinien
wynieść do 90M.

Powracając do pytania głównego: czy zgodzicie się ze mną, że transfer z
wbudowanego w płytę główną kontrolera RAID zgodnie z moimi pomiarami jest
dużo mniejszy niż z IDE ? Jeśli tak, to dlaczego nie nazwać go zaporą
transferową, zakałą systemu lub wodą w baku z benzyną ? Mniej więcej taką
funkcję on pełni. Czy to zły wniosek ?

Marek