Odp: jakj podpiąć hdd +cd-rw + cd-rom??

Autor: PeJot (kpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Thu 03 Jan 2002 - 18:51:57 MET

Użytkownik Piotrwarez <piotrwarez_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a0sofd$jlg$1_at_news.onet.pl...
> [...]
> z szybkosica najwolniejszej jednostki. Co więcej - nigdy nie podpina się
> nagrywarek jako slave. Niektorzy podpinaja CD-ROM na drugim kanale jako
> slave, bo łatwiej im potem podlaczyc inny dysk twardy. Po pierwsze i tak sam
> sidziak dziala wolniej (nawet bez dysku), po drugie w przypadku nagrywarek
> wlasnie wystepuje cala kupa sekow. I co z tego ze w biosie mozesz sobie
> poustawiac jak chcesz? Nie ma to znaczania. W biosach jest wiele pustych
> funkiji i mozesz sobie przestawiac do woli - nic to nie zmieni. Inna sprawa
> to sterowniki w windowsie i w kontekscie chipsety.

Filozofujesz ... (puste funkcje - LOL ! )

Na _jednym kanale IDE może nadawać w danym czasie tylko _jedno urządzenie
i jeżeli podepnie się na jednym kanale urządzenie pio4/mwdma2 i udma100 to osobno
każde będzie działało w swoim trybie. Między sobą oczywiście z szybkością wolniejszego.

Jak na drugim kanale będzie dysk udma100 to urządzenie udma100 z pierwszego
kanału będzie przesyłać do niego z maksymalną szybkością.

Ewentualnie gdyby w trakcie transmisji między urządzeniami udma100
był jeszcze wywoływany napęd pio4/mwdma2 to wtedy ze względu na dłuższe cykle
oczekiwania dla tego trybu, spowolniłby on sąsiada na kanale.

Jednak przy odczycie _tylko z dysku udma 100 dzielącego kanał
z urządzeniem pio4/mwdma2, to drugie nieaktywne nie ma żadnego wpływu
na pierwsze !

> Ostatnio chlopaki z VIA
> spierzyli wszystkie nowsze chipsety wlasnie jesli chodzi HDD. Najnowsze
> sterowniki nie poprawia blendow konstrukcyjnych.

_Żaden_ nowy błąd się nie pojawił (dziwiłem się ostatnio na grupie a to niemiecki site zrobił sensację).
Problemy z opcjami pci delay transaction, pci master read caching, pci latency timer
były znane od dawna (przy okazji via686B-bug wyszły na jaw błedy Via), zawsze miałem je wyłączone
bo widziałem na własne oczy że mi przytykają nagrywanie fimów z tunera na PCI (Via po prostu skopała
synchronizację magistrali PCI oraz mostków północnego i południowego)
Mam płytę Abita i on otwarcie napisał jakie są problemy z chipsetami via, powyłączałem odpowiednie opcje
+ via4in1 4.31 i jest spokój.

Tutaj jest link do patcha który ustawia opcje w mostku północnym
(dla wszystkich Windows)
http://download.viahardware.com/vlatency_v019.zip

A tu jest pokazane jaką dopałkę daje poprawienie synchronizacji
pomiędzy mostkami i PCI (szybszy jest tranfer burst z twardego dysku Udma133)
http://www.tecchannel.de/hardware/817/7.html

Ale chipsety Intel'a i tak nadal są w tym lepsze ...
http://www.tecchannel.de/hardware/817/1.html

> Z SISami tez podobnie...
> po za tym pamietaj ze standardy jak najnowszy ATA133, sa tylko rozszezeniem
> zabytkowego IDE, ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Jakie jest najważniejsze ograniczenie interfejsu IDE to Ci napisałem na początku ...

PeJot