Re: Co mierzy temperature procka (nie program)?

Autor: Psych (Psych_at_go2.pl)
Data: Thu 24 Jan 2002 - 22:51:56 MET

Użytkownik "Luckydar" <luckydar_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy i ew. gdzie w komputerze jest cos, co jest odpowiedzialne za pomiar
> temperatury procesora? Chodzi mi o to, czy jest to np. jakis czujnik -
> sensor na plycie glownej,

stawiam na to ze w procku jest jakiś sensor i przekazuje dane o temp przez
piny.

>BIOS lub jeszcze cos innego. Pytam dlatego, ze
> niektore softcoolery (np. MBM5) pokazuja mi wszedzie 0 stopni i od pewnego
> czasu nie wlacza sie wentylator. Ten ostatni akurat moge sprawdzic, czy
jest
> sprawny, ale skad komp wie, kiedy go trzeba wlaczyc? I dlaczego te dziwne
> temperatury (0 st. - dobrze, ze nie minus ;-))? Sorki, jesli to lamerskie
> pytanie.

A mnie nurtuje inne pytanie : jak komp liczy pretkośc wiatraka (rpm) ???
-ja to sobie wyjasniam tak: w silniczku jest chip ktory przekazuje impuls na
odpowiedenie elektoromagnesy i sie kreci, a chipem zarządaz coś na płycie
głownej.
DObrze ???

--
Pawel M.