Re: Dysk ATA/100

Autor: Krizz (krizz_at_NOSPAM.hoga.pl)
Data: Thu 03 Jan 2002 - 16:31:48 MET

"Jacek" <g5_at_elektron.pol.lublin.pl> wrote:
| Witam
| Jakim programem mozna zobaczyc czy dysk pracuje jako ATA/33/66/100.
| Mam dwa dyski seagate 16 GB (5400 obr/min) ATA66 i drugi 40 GB (7400
| obr/min) ATA100. W tescie Sandra 2001 pro oba wypadaja niemal identycznie.

Witam
Zadawalem to samo pytanie na pl.comp.os.ms-windows.win9x.
Rowniez mam dysk (ibm 30 GB) i plyte (asus cusl2) obslugujace ata100.
W Sandrze wyniki sa zblizone dla dyskow ata66. Jezeli uzywasz win98 to tu
moze lezec zrodlo problemow. Na ww. grupie zasugerowano mi, ze
prawdopodobnie nie wykorzystuje on w pelni standardu ata100. Niestety
nie sprawdzalem na winME i nie wiem, czy tam to zjawisko tez wystepuje.
Dodam tylko, ze wszystkie sterowniki dla plyty oraz dysku mam zainstalowane.
Dysk pracuje w udma 5.
Pewnie niewiele Ci to pomoze, ale widac nie ja jedyny mam taki problem.

Aha i jeszcze pytanie: czy oba dyski masz podlaczone na jednej tasmie?

Pozdrawiam
Krizz