Re: Abit kt 133a i Athlon 1,6 XP - dluuugie

Autor: sverhoeven (sverhoeven_at_wp.pl)
Data: Thu 03 Jan 2002 - 14:11:49 MET

Hej nie widze czy ktos odpowiedzial na mail ale trudno odpowiem sobie :
Na pierwszy ogien oczywiście poszedl bios flashowanie lacznie może 15 sekund
reset wejscie do biosu load fail/safe defaults F-10 reset dla pewnosci
ponowne wejscie i poszukiwanie co tez moglo się zmienic w CPU czy przybyly
jakies nowe modele ? szukam i szukam i Gucio nic takowego się nie pojawilo
no ale przeciez jest user default mowi się trudno parametry ustawienia
Ahlona XP mam zapisane to się wklepie i wtedy zobaczymy.

Ciach obudowa na plecy, walka z powojnym tytanem, uff @:-U poddal się
wreszcie i odlazl od procesora... pasta srebrna rozlana mysle kurcze za duzo
jej tam nackalem dobrze jest jak XP nie pojdzie to przynajmniej sobie
wytrew jej nadmiar (jakas korzysc przynajmniej będzie) Wlozylem XP i .....
poszlo spoko piknal raz mysle no to przynajmniej cos się dzieje.

Wlaze do biosu a tu mile zaskoczenie procesor wykryty az milo pojawily się
nowe procesory XP do 1,9 bodajze wlacznie fajnie.

Poczatkowa temperatura mnie zachwycila 27 C wszak Atlon 1,4 zaczynal prace
od 33 C.

Windows odpalilo spoko. Intensywne operacje jednoczesna kompresja AVI
kopiowanie 6 GB z C na D i odpalenie Serious SAM nie spowodowalo
jakiegokolwiek wzrostu temperatury, chociaz znowu subiektywnie myslac: wszak
tak samo szybko zachowuje się normalny Athlon 1,4 hmm gdzie ten dopal?

Ale przynajmniej Abit po raz kolejny mnie nie zawiodl, mimo, ze wszedzie
slyszalem glosy, ze plytka KT7 133a dopiero od wersji 1.3 , 1.4 może
obslugiwac Ath. XP moja, w wersji 1,0 robi to bez zarzutu.

Jak mawiaja najwazniejsze jest pierwsze wrazenie a wiec Atlon 1,6 laduje
się, powiedzialbym, bardzo nieznacznie szybciej niż 1,4 GHz (to moje bardzo
subiektywne wrazenie) odczucie to oczywiście od razu zaciera się gdy tylko
się popracuje troche w systemie. Teraz troszkie cyferek dla ciekawych ;-))

Virtual dub szybkosc kompresji DivX z AVI do AVI pokazywal w przedziale
32-40 fps

Za chwile sprawdze jak przebiega kompresja tegoz samego na 1,4 GHz. (28-34
fps)

Test Athlona XP 1600 +@ 1,4 GHz

CPU Arithmetick benchmark

256 syncr write back

2x133

Technology Support

SSE2 No

Hypper Threading No

Current CPU

Dhryst. ALU 3809

Whetst. FPU 1911

P-4 2,0 GHz

D. 3830

W FPU/iSSE2 1040/2440

AMD AthlonMP 1,4 GHz

D. 3955

W FPU/iSSE2 1953

P-4 1,6 i Ahlon 1,2 zostaly daleko w tyle i nie będę przytaczal wynikow.

Za chwile zmienie procesor i puszcze test Athlona 1,4

Test CPU Multimedia Benchmark

Current CPU

Integer aEMMX/aSSE 7557 it/s

Floating point aSSE 8717it/s

P-4 2,0 GHz

Integer aEMMX/aSSE 7875 it/s

Floating point aSSE2 9500 it/s

AMD AthlonMP 1,4 GHz

Integer aEMMX/aSSE 7887 it/s

Floating point aSSE2 9083 it/s

P-4 1,6 i Ahlon 1,2 zostaly daleko w tyle i nie bede przytaczal wynikow.

Technology support: MMX, SSE, Ext. AMD MMX 3Dnow, Ext 33Dnow, a niezgodny
tak jak wyzej z SSE2

A teraz już na moim starym procesorze 1,4

CPU Arithmetick benchmark

Current CPU

Dhryst. ALU 3876

Whetst. FPU 1924

Test CPU Multimedia Benchmark

Current CPU

Integer aEMMX/aSSE 7666 it/s

Floating point aSSE 9516 it/s

Niestety jutro musze zwrocic procesor wiec do "dluzszych testow" może kiedys
zakupie procesor XP ale _napewno_ nie bedzie to 1,6 XP+ tylko cos szybszego,
może 1,8, tak aby przyrost mocy był bardziej spektakularny taki np.: jak
niegdys przy przejsciu z P-800 i AB. SA6-R na Atlona 1,2 i AB. Kt7-133a

zdrowko

sver