Re: wyjscie tv-out z dobra jakoscia

Autor: Jarek J (jarek.j_at_wp.pl)
Data: Tue 01 Jan 2002 - 12:02:29 MET

Hej!
Użytkownik "Glikogen" <maci_at_k.pl> napisał w wiadomości
> Chcialbym podlaczyc moj komputer do tv w celu ogladania na wiekszym
> ekranie divx'ow. Wiekszosc kart ma zwykle wyjscie (czincz albo cos
> takiego) lecz jakosc jest slaba. Oczywiscie niektorzy mowia ze jakosc
> jest jak dvd ale albo sa slepi albo nigdy nie widzieli dvd.
Mam kartę ATI Rage 128 i korzystam jak na razie ze złacza composite
(cinch) - choc karta ma tez S-video (ale nie mam kabla), na kablu 8
metrowym. Naprawde na jakosc nie narzekam. Porownalbym ja do jakosci
telewizji, choc ostrosc jest troche "wypolerowana" - ale wlasnie przy
divx'ach to pomaga! (kanty duzych kwadratow sa niewidoczne - jak reka
odjal! - czasami ma sie wrazenie, ze film pochodzi z innego (lepszego)
zrodla). Polecam ATI.
Co do DVD - nie nalezy go w ogole porownywac do Divx (nie ta klasa - sprobuj
z tym wyjechac np. na pl.rec.kino-domowe...). Divx zawsze bedzie jego
namiastka (obraz, no i ten kiepski dzwiek w mp3...). Ale jest porownywalny z
VHS. A (wg mnie) jest juz gorszy niz SVHS (przegrane z DVD).

> dobre dvd zle podlaczone (nie przez rgb) tez bedzie kiepsko wygladalo.
> Chodzi mi o to zeby wyjscie bylo rgb tak zebym mogl podlaczyc np. przez
> euroscart.
RGB maja tylko Martoxy (od G400 wzwyż). Jak Ci zalezy aby widziec kazdy
pixel i kazdy mankament kompresji divx... (dlatego nie korzystam z S-video w
swojej karcie)

> Widzialem ze sa karty z wyjsciem s-video ale moj tv nie ma
> takiego wejscia. Moze sa jakies przejciowki?
Tak, tylko ze wtedy uzyskujesz zwykly obraz composite. Przejsciowke mozesz
zrobic sam zwierajac przewody chrominancji i luminancji (najlepiej w jeden
wstawic kondensator 15pF) i traktowac to jako sygnal video. Schematy pinow
gdzies mi sie zapodzialy, ale sa i w necie.

> Zaznaczam ze chodzi mi o w miare tanie rozwiazanie. jedyne co przychodzi
> mi do gowy to jakas przejscowka s-video -> scart.
A mi karta ATI :-)

Pozdr.