Re: Kieszen na HDD

Autor: Andrzej Mikołajczyk (silnik_at_banita.sprint.com.pl)
Data: Wed 02 Jan 2002 - 02:35:53 MET

Użytkownik "RS" <b_bay_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> Jeśli chodzi o wiatraczek, łatwo można wydedukować że im większe obroty
> dysku tym więcej ciepła wydziela się podczas pracy. O ile dyski o
prędkości
> obrotowej 5400rpm sprawują się w kieszeni bez wentylatora całkiem nieźle o
> tyle te o prędkości 7200rpm wymagają dodatkowego chłodzenia. Nie ma tu
> znaczenia pojemność dysku ale obroty.

Niezbyt sie zgodze. Ja mam kilka dyskow, kazdy sie grzeje w kieszeni bez
wiatraka.
To nie zalezy az tak od predkosci dysku jak od czasu jego pracy.
Jesli dysk ma chodzic 24h/dobe to czy to jest dysk 5400 czy 7200 czy 10000
jak
ma byc w kieszeni to niech to bedzie kieszen z wentylatorem.
Do dyskow w obudowie tez polecam montowanie wentylatorow. Takich
przykrecanych
od spodu dysku, sa bardzo wydajne, przy takim coolerku dysk jest zimny caly
czas.
Jedynie takie szlifierki jak Fujitsu MAN 3184MC robia sie cieple. :) Ale
taki dysk
po godzinnej pracy w kieszeni moglby byc zelazkiem, wiec nie radze go tam
wkladac. :)
Pozdrawiam.

--
|        ===>    Andrzej "silniczek" Mikołajczyk    <=======        |
|  --> mailto:silnik_at_banita.sprint.com.pl - ICQ UIN: #15884186 <--  |