Re: Czym zameczyc hdd

Autor: Leszek Ciszewski (prosze_at_czytac.fontem.lucida.console)
Data: Tue 01 Jan 2002 - 15:58:04 MET

"Bartosz Kiziukiewicz" <kiziuk_at_alpha.net.pl>

> Ale to nie ta technologia. Tamten dysk był
> pewnie jeszcze 5.25" o wysokości dwóch kieszeni
> i z MFMem. W porównaniu z dzisiejszymi, to
> jak ruski czołg.

0. Nie był. Był to dysk 3.5 calowy.
1. Właśnie te starsze dyski łatwiej
   było uszkodzić.

> Wziąć taki pracujący dysk (kopiujący coś najlepiej)
> i uderzyć go kilka(naście) razy dłuższym bokiem (tam
> gdzie jest szyna do przykręcenia śrub) o coś równie
> twardego. Mechanicznych śladów nie będzie

Będą. :) Wewnątrz. :)

> a podejrzewam, że dysk trochę ucierpi.

Owszem. :)

> Jak nie pomoże, to naelektryzować się
> (ściągając odpowiedni sweter) albo wziąć
> jakąś torebkę foliową i będzie odpowiednio
> wysokie napięcie. Tego elektronika nie przetrzyma.

,,Ciekawe" są Wasze pomysły...

Swego czasu zaniosłem spalony tuner TV
i wymieniono mi go na nowy bez szemrania
mimo tego, że uprzedziłem, iż go spaliłem.

Najwyraźniej nie warto z takimi metodami
dyskutować... (qpiezolektrycznymi)

--------

Wracając do dysku:
Miałem padajacego DTLA; badblocków nie
było, ale kłopoty były. Zaniosłem,
bardzo madry serwisant stwierdził,
że dysk jest sprawny, skoro badblocków
nie ma, a ja mu na to, że jest niesprawny. :)
Po trzech tygodniach sprawa się wyjaśniła
i dostałem ,,nowy" dysk. :) ,,Nowy",
to znaczy z używanych części. :)
Co prawda troszeczkę się podłamałem,
gdy ,,serwisant" mnie przekonywał,
ale przypomniałem sobie telefon,
o którym ,,mądry" sprzedawca także
twierdził, że nie jest uszkodzony,
a któremu jednak serwis wymienił
jakiś oporniczek, przedstawiając
kilka kartek zapisanych efektami
testów. :) :) :) :)

Wnioski:
0. Nie warto kupować czegoś, co ma złą opinię. :)
   (DTLA)
1. Nie warto się wdawać w głupie dyskusje z ludźmi
   których wiedza i umiejętności ograniczają się do
   umiejętności pisania i czytania...
2. U takich ludzi nie warto niczego kupować. :)

Lc.