Re: LG x16x10x40 i Nero

Autor: Mariusz Michna (mariusz_at_tpc.com.pl)
Data: Sat 22 Dec 2001 - 15:40:14 MET

In article <9vsi0g$t0l$1_at_news2.ipartners.pl>, s.ulatowski_at_wasko.pl says...

> Użytkownik "Kamil" <kamilkulma_at_klub.chip.pl> napisał w wiadomości
>
> przeciez ta nagrywarka nie dziala w udma, tylko w pio4

Witam!
Kolega myli pojecia, a bylo juz wiele razy na grupie...

Tak w uproszczeniu:
wlaczenie DMA dla urzadzenia -> uaktywnia sposob transmisji danych, ktory
odciaza procesor, gdyz zajmuje sie tym glownie chipset plyty glownej.

Tryb UltraATA (zwany tez UltraDMA czy UDMA, co powoduje cale to
zamieszanie) czy tez tryby PIO ... - okresla w zasadzie maksymalna szybkosc
transmisji kontrolera/urzadzenia.

Mozna przeciez dla dysku rozpoznanego przez kontroler jako UltraATA 100
WYLACZYC DMA i osiagac bardzo mizerne transfery.

Mam nadzieje, ze troche przejasnilem ;-)

Pozdrawiam,
Mariusz