Re: Stale lacze - Warszawa(Sadyba) ???

Autor: Marcin Bójko (bojko_at_poczta.gazeta.pl)
Data: Sat 22 Dec 2001 - 00:43:34 MET

> Witam !!!
>
> Moja SM wpadla na swietny pomysl zainstalowania sieci osiedlowej !!!
> Na razie tylko wiem , ze :
>
> - oplata instalacyjna ma wynosic - 1220 PLN (to chyba bardzo drogo - nie
> wiem co
> to za firma - mam nadzieje ze to nie jest firma np: syna prezesa ...)
> - aponament miesieczny - 122 PLN (do wytrzymania)
> - przepustowosc min. 64kB/s - max .2 MB/s
>
> Decyzje musze podjac do 4 stycznia 2002 ....
> Mam zamiar uzyskac jeszcze wiele dodatkowych informacji ale chcialbym
prosic
> [...]

Cholernie drogo. Nawet SDI w TP SA jest tańsze. Za okablowanie budynku na
bardzo wysokim poziomie (korytka, kable, skrzynki na korytarzu, sprzęt
aktywny, karty sieciowe) wychodzi ok. 350 zł od usera, do tego serwer,
powiedzmy 100 od usera. 200 zł dla ISP za zestawienie łącza (bez
negocjajcji, przy 10 userach). Razem 650 zł. Za robociznę krzyczą sobie w
takim razie 350 zł od usera - nieźle sobie firma zarabia, nie ma co. (+22 %
VAT, stąd 1220).
Chyba był jakiś przekręt w SM, bo trudno uwierzyć w uczciwą procedurę
przetargową przy tej cenie. Tak to jest jak spółdzielnia zakłada sieć. Jak
to robią mieszkańcy to wypada 200 zł za instalację i 80/mc za łącze. Tylko
wtedy prezes SM się czepia, bo inicjatywa jest oddolna...

Obwąchaj dokładnie kto będzie providerem i czy łącze 64kb/2Mb to to jednego
użytkownika, czy na wszystkich, bo mi wygląda, że na wszystkich.

Z jednej strony lepiej siedzieć cicho bo stałe łącze, to stałe łącze, a z
drugiej strony 1200 za instalację to czyste zdzierstwo i warto podnieść
larum, że ktoś oszukuje mieszkańców.