Re: Padl mi dysk - blagam o pomoc !!!!!!

Autor: Artur Malkiewicz (artur_malk_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 21 Dec 2001 - 13:53:50 MET

Użytkownik "Rafal Neumann" <neumann_at_skrzynka.pl> napisał w wiadomości
> Byla burza i listwa antyprzepieciowa okazala sie nic nie warta.Padl mi
> ysk - BIOS jako master go nie wykrywa i zawiesza sie w biosie podlaczeniu
> go jako slave z dobrym dyskiem system tez zawiesza sie w biosie.Jendak
> dioda na dysku sie pali a on sam szumi chociaz mam wrazenie ze nie jest to
> typowy szum dysku jak obracaja sie glowice.
>
> Co sie moglo stac? Padla elektronika? Jakie jest prawdopodobienstwo ze
> zostaly uszkodzone glowice? Czy moge odyzkac dane?
> Jak wymienic elektronike - gdzie szukac instrukcji na ten temat

Niekoniecznie padł dysk, mogła paść twoja płyta, zasilacz lub kontroler.
Sprawdź w innym kompie czy naprawdę jest walnięty dysk. Nawet jeśli tak to
jest spora szansa, że to elektronika i wtedy 50/50 że odzyskasz dane. Znajdź
taki sam dysk. Producent, pojemność, model i te same kości na płytce !
Często te same modele nieznacznie się różnią. Podmiana elektroniki jest
prosta, to z regóły odkręcenie 4 śrub i wyjęcie 1-2 taśm. Uwaga na taśmy,
mają blokadki. Nic na siłę. Wszystkie połączenia są rozłączalne bez
lutowania.

Artur