Re: 2xPIII 866Mz vs. P4 1.5 GHz

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 21 Dec 2001 - 12:11:43 MET

Hi,

Pawel Topa wrote:

> Pracuja glownie z grafika 2D (Photoshop). Troche 3D Studio. Duzo
> intensywnych obliczen numerycznych (klasyczna numeryka, automaty
> komorkowe itp). Grafika 3D w OpenGL. System bedzie pracowal pod Windows
> NT 4.0 oraz Linuxem.

Ja osobiście optowałbym za 2xPIII _jeśli_ używasz filtrów i programów
wielowątkowych, ładnie skalujących się na maszynie wieloprocesorowej.
W takim przypadku te 2xPIII dadzą znacznie większą wydajność niż jeden P4.

Powinieneś jednak obejrzeć np. testy aplikacyjne przeprowadzane w
Photoshopie i 3D Studio na internetowych serwisach informacyjnych aby
ocenić jaka jest różnica między tymi dwoma platformami. Na Aces Hardware
chyba widziałem dokładnie takie porównanie (http://www.aceshardware.com/).

> Uprzedzajac propozycje kart z GF, dodam ze zalezy na wysokiej jakosci
> obrazu 2D. Pierwotnie myslalem o Matroksie, ale sa zrezygnowalem z uwagi
> na rzekomo zenujaca wydajnosc.

Matrox w 2D jest bardzo dobry, w 3D jedynie ustępuje innym kartom.
Za to jakość obrazu niesamowita. Możesz też się zastanowić np.
nad kartami ATi.

> Prosze o opinie na temat wyboru, oraz sugestie, ktora konfiguracja
> bylaby lepsza. Osobiscie sklaniam sie ku 1. jednak 2. wydaje sie
> bardziej przyszlosciowa i nowoczesniejsza.

Przyszłościowa... Zapewniam, że istnieje bardzo duża szansa, że
przy najbliższej zmianie sprzętu będziesz chciał zmienić więcej niż
sam procesor. Może jednak warto teraz kupić coś tańszego i wydajniejszego,
a w przyszłości przesiąść się na inną platformę?

> System opart na AMD odpada, jestem raczej uprzedzony. Wykluczam takze

Do AMD? A to dlaczego? Problemy z AMD wiążą się raczej z niewłaściwym
skonfigurowaniem płyt głównych z chipsetami VIA, a tutaj do obu
zestawów też wybrałeś płyty na chipsetach VIA, które również mogą
Ci sprawić takie same niespodzianki jeśli nie skonfiguruje ich
fachowiec.

(Abstrahuję tutaj od równie marnego efektu jaki może dać poskładanie
maszyny z chipsetem Intela przez amatora -- chipset nie jest tu nic
winny, zawsze wina leży po stronie człowieka).

A dobrze poskładana maszyna z AMD+VIA nie jest gorsza pod względem
stabilności od Intela, a na pewno jest szybsza. Niech za przykład
posłuży choćby moja serwero-stacja-robocza na AMD K6-2, która chodzi
non-stop już koło pół roku, a jednokrotny uptime oscyluje koło 40 dni
(niestety czasem coś zmieniam w konfiguracji systemu i muszę wtedy
restartować komputer).

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./