Autor: Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl
Data: Thu 20 Dec 2001 - 12:32:19 MET
Witam !
Jako że wczoraj stałem się posiadaczem Kyro2 64Mb Herculesa postanowiłem
zrobić trochę testów i porównać wydajnośc karty do osławionego już CLAPA który
został podkręcony na 130/320Mhz.
Obydwie karty graficzne były testowane na procesorze Duron Morgan
1Ghz_at_1.1Ghz , płycie ECS K7S5a z 256MB DDR.
DO testów Geforce użyłem sterów 23.11 a do testów Kyro2 najnowszych
zciągnietych wprost ze strony Herculesa (końcówka 031).
Wszystki testy wykonane przy V-sync OFF , tak gdzie tylko się dało dźwięk
został wyłączony.
Spzret oczywiscie Duron 1Ghz_at_1.1Ghz , 256MB DDR
Wszystkie testy wykonano na Win98SE i DX 8.1ENG
MDK2
Gef.
1024x768x32 - 82,9
1280x1024x32 - 36,57
1600x1200x32 - 30,64
Kyro2
1024x768x32 - 86,5
1280x1024x32 - 58,37
1600x1200x32 - 39,95
W drugim teście Evovla Demo lekko się zawiodłem. Dlaczego ? Na poprzednich
sterach z końcówką 15 wyniki były sporo lepsze. Teraz średnia w 1024x768x32bit
spadła z ponad 90fps na ponad 70 fps ...
Na starszych sterach Evolva była szybsza na Kyro2 a na najnowszych sterach
jest wolniejsza niż na Gef1DDR.
Następną grą jaką pzretestowałem był Wolfenstein2 Multiplayer demo.
Gef1DDR
1024x768x32 - 55
1280x1024x32 - 30
1600x1200x32 - 22,4
Kyro2
1024x768x32 - 76,2
1280x1024x32 - 67,2
1600x1200x32 - 44,6
No i tutaj Kyro2 wyraznie działa szybciej niż na podkręconym Gef1DDR.
Expendable.
Gef1DDR
1024x768x32 - 88 (min.62 , max.119)
1280x1024x32 - 60,5 (min.29 , max.91)
1600x1200x32 - błąd , za mało pamięci.
Kyro2
1024x768x32 - 103 (min. 76 , max.134)
1280x1024x32 - 84,8 (min.54 , max.109)
1600x1200x32 - 59,6 (min.33 , max.74)
Quake3
Gef1DDR
1024x768x32 - 79,2
1280x1024x32 - 44,1
1600x1200x32 - 28,3
Kyro2
1024x768x32 - 95,8 (99)
1280x1024x32 - 60 (63,1)
1600x1200x32 - 40,9 (43,2)
W nawiasie są wyniki po lekkiej optymalizacji pod Q3 (znalazłem jakiś wpis do
rejstru który dopala Q3 na Kyro2)
A teraz miła niespodzianka - Serios SAM 2 !
Gef1DDR
1024x768x32 - 32,2
1280x1024x32 - 18,7
1600x1200x32 - 11,2
Kyro2
1024x768x32 - 45,9
1280x1024x32 - 28,4
1600x1200x32 - 18
Sparwdziełm takze grę w inych grach i byłem bardzo mile zaskoczony, np. 4x4Evo
działa bardzo płynnnie i wrazenia są świetne (te cudowne uczucie płynności).
Nawet pzretestowałem 3dmarka 2000 ale w 32bitowym kolorze i był wynik 4907 (na
Gef1ddr - 4457).Oczywiście w 3dmarku2001 było dużo gozrej bo tylko 2083 (gef1 -
3072).
Ale wiadomo jest że Nvidia "optymalizuje" swoje stery pod 3dmarka i dodatkowo
jest test ten pisany pod Nvidie.
Przetestowałem także kartę w gzre któa jest raczej grą pisaną ? napisaną ?
pzrez / dla Nvidi. Mowa tu o gzre DronzeZ w któej sa tylko ustawinia
Geforce/Geforce2/geforce3 i do tego gra jest tak napisana aby działała
najlpiej na Geforcach. Wedłu mnie to śwuństwo , bo kiedyś Nvidia walczyła też
z 3dfx (słąwny Glide) a teraz robi to samo , stosując "optymalizację".
Tak czy inaczej oczuwuscie w tym benchamrku Geofrce1DDR wypada sporo lepiej od
Kyro2 ale na Kyro2 nie jest fatalnie , gra jest w pełni grywalna w
1024x768x32bit , ale średnie jest niższa na Kyro2 (ponad 60fps) niż na Gef1DDR
(ponad 90fps).
Sprawdziłem także wydajnośc w tesźcie tym razem optymalizowanym pod Kyro i
oczywcie wyniki tam są bardzo łądne :-)
temple demo 1024x768x32bit - 79,5
Village mark 1024x768x16bit - 136fps
Pozdrawiam
/// Kaszpir ///
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 23:37:46 MET DST