USB wtyczka - kolejnosc pinow ?

Autor: housik (housik_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 19 Dec 2001 - 20:05:31 MET

 Witam . Qpilem sobie skaner na USB , do niego dostalem zaslepke na obudowe
(bo mam plyte/obudowe AT) z kabelkiem ,dolaczeniowym do plyty ...Mam stara
plyte pod socket 7 Gigabyte ga-511 , ktora ma port USB . Problem w tym ze
port na plycie jest 8 pinowy , a ja mam wtyczke 10 pinowa(z tym sobie juz
poradzilem obcinajac wtyczke o dwa nieuzywanie piny) . Drugi - najwazniejszy
problem jest taki ze z tego co wyczytalem w instrukcji kolejnosc pinow jest
inna niz we wtyczce . Na plycie mam cos takiego :

GND DO+ DO- VCC
VCC D1- D1+ GND

Natomiast na wtyczce jest jakby uklad odwrocony bo jest :

GND D0+ D0- VCC
GND D1+ D0- VCC

gdzie jesli sie nie myle - GND - czarny VCC - czerwony D+ - zielony D- bialy

Moje pytanko jest takie
a) czy dobrze odszyfrowalem kolory kabelkow
b)czy wtyczka jest nienormalna czy moze mam jakis dziwny port USB na plycie
?

pozdrawiam

housik